Agulla de l’anec, Aresta brucs IV, 100 metres

Típica aresta brucs fàcil però amb les assegurances justes que ens oferira una de les vistes més boniques de la zona, es molt romantic pujar per aquestes arestes fàcils, a dalt ens espera un bon regal.

Ressenya:

Ressenya by Mikimiau

Aproximació: Sortim de l’aparcament de can massana en direcció al refugi «Vicenç Barber» el pasem de llarg tot seguint el PR gairabe fins a coll d’agulles, just abans d’arribar trobem la caracteristica aresta brucs, primer passarem per la seva veïna agulla sense nom.

Material: 6 cintes expres.

Equipament: la via es troba reequipada amb parabolts, tot i que no son aprop tampoc podrem possar res més, antigament la via es trobava menys equipada.

Orientació: sud

Descripció de la via: la via consta de tres llargs, nosaltres hem empalmat el primer amb el segon.

Llarg 1 : sortim recte amunt seguint l’aresta, trobarem la primera assegurança a uns 25 metres del terra en un forat caracteristic, no es veu fins que estem a sobre continuem amun fins a la R1 continuem ja caminat per terreny gairabé pla i anem a buscar la R2 que trobem on es torna a posar ja més vertical.

Jo al llarg 1

Crispin i Cira sortint del llarg 1 i 2, aquí on es troben hi ha la R1

Llarg 2: Sortim recte amunt seguint les assegurances anant a buscar la pantxeta que hi ha al vec aqui sota el vec trobem l’ultima assegurança de la via, el pas de sortida es obligat però facil, d’aquí arribem al  cim i muntem reunio.

Jo encetant l'ultim llarg

Foto de cim , Autor Cira

Descens: curt rapel de 15 metres per la cara  nord.

Aquesta la podeu convinar amb la seva veïna aresta brucs de l’agulla sense nom com vam fer nosaltres.