Olga Frontera al serrat del poll

Aquesta via es troba al terme municipal d’Alós de Balaguer, concretament al serrat del poll, es una de les vies que surt al llibre de les 100 millors escalades de Catalunya, per mi una de les vies que he disfrutat més, tot i que vaig passar molta calor aquell dia. Cal destacar el tercer llarg una placa molt continua vertical i amb molt de cantó.L’equipament trovem una mica de tot desde parabolts, espits, i claus. Nosaltres hem trigat 4 hores en fer la via anant tranquils.

Aproximació:
Si venim desde Artesa de Segre passem per alòs amb el vehicle i continuem la mateixa pista asfaltada fins un punt on trobem a ma esquerra una font, a ma dreta la continuació d’aquesta pista per sobre d’un pont, i recte surt una pista de terra que va seguint el curs del riu segre, continuarem per aquesta pista de terra fins que s’acava en un cul de sac, aparquem i continuem a peu, ja veurem unes fites si estem atents que enfilen cap a la paret, en 5 minuts som a peu de via.

Descripció de la via:
Per localitzar la via un cop a la paret no es dificil hi deuen haver tres vies totes elles tenen una fletxa gratada a la paret però la nostra a més a més hi te una inscripció amb les inicials OF.
La via consta de sis llargs es troba semi-equipada, i es pot protegir molt bé, ens faran falta encastadors, friends, i bagues sabineres, jo portava fins al número 3 i en algun punt del cinque llarg vaig trobar a faltar algun de més gran, si tornes portaria el joc senser menys els més els petits que no els vaig fer servir però vaja que amb friends midjans ja passeu.

Foto de la paret

Paret per on va la via

Inicials OF

Llarg 1(4+): Uns 35 metres de placa ajaguda amb mes o menys canto puja recte per la placa en tota la tirada tres assegurances fixes, podem llaçar moltes sabinetes i en algun punt col.loco el friend 2.5, al final del llarg reunio de dos espits i un parabolt.

vistes del llarg 1 desde R1

Llarg 2(4+): Uns trenta metres de paret de 4+ per despres anar caminant 15 metres per un bosquet, cami evident fins un arbre que trobem a ma esquerre on muntem la R2.

vista del llarg 2 desde R1

Llarg 3 (5è): Uns 40 metres de llarc, sortim desde l’arbre amunt i a la dreta per un terreny molt facil sense cap assegurança i de ben protegir amb el que volgueu jo no vaig posar res ja que no era dificil i t’estalvies que fregui la corda perque un cop arribes al primer bolt de la placa de 5è has d’anar en la diagonal a l’esquerra al contrari d’on estaves i sort que no poso res, perque al final del llarg es començava a notar el pes de les cordes, aquesta placa esta mes xapada que les anteriors tot i que allunyen un xic però la roca ajuda i dona confiança es molt solida i hi ha molt de canto, es tracta d’una placa vertical i anem a buscar la reunio quue es troba just a l’espolo de l’esquerra, aqui trobem dos espits i un parabolt. El millor llarg de la via.

Inici del Llarg 3 on s’aprecia l’entrada però no es veu el millor, a partir d’on se’m veu a la foto enirem a l’esquerra.

Llarg 4(5+ ó 4+ Ao)Aquest llarg ens ha semblat que feia uns 35 metres i no 25 com diu al llibre de les 100 millors, en aquest llarg enirem seguint el diedre si ens fixem bé avans de començar veurem un parabolt a uns 7 metres de la reunio fins alla podem protegir molt be a la fisura que forma el diedre, haurem de vigilar on ens agafem doncs el primer tram té blocs que es mouen, un cop passat el diedre ens trobem sobre una agulla amb pati per l’esquerra i una placa amb canto petit i vertical davant aqui trovarem molts claus i espits i molt seguits gairabe cada mig metre, si no teniu el 5+ per ma podeu fer A0, un cop pasem aquest tram d’uns 6 metres el terreny s’ajeu i arribem a la reunio, com no amb dos espits i un parabolt.

Jo sortint del 4 llarg, aqui s’aprecia les magnifiques vistes al riu segre.

Llarg 5(4+): 45 metres, anem a caçar un parabolt que es troba a uns 6 metres de la reunio avanç d’arribar posso un megatasco a dos metres de la R per evitar factor 2, tot i que no es necesari perque es terreny facil, a partir d’aquest parabolt es anar intuint la via anant en tendencia a l’esquerra on trobo un petit pont de roca i d’aqui vaig a buscar un diedre -xemeneia on si hagues portat friens grans ho agrairia, faig aquest tram sense posar res fins que al final de la xemeneia trobo un parabolt i continuu per l’esquerre d’un arbre gran per pujar una placa facil, i trobo la reunio, per cert molt comode ja que em puc assentar a sobre de la paret que he pujat i la reunio em queda  a la placa del davant(entre el pollego que hem pujat i la placa que bé hi ha un collet).

Foto de la reunio comodissima!!!!!

Llarg 6(4+):uns 40 metres, seguir la placa en tendencia a la dreta veurem un sostret que hem de passar per sota cap a la dreta per després continuar recte amunt, on trobem una reunio amb espansions.

Foto de cim

A partir d’aqui fem uns deu metres cap a munt a buscar el cim de l’aresta i en baixem deu més cap a l’altre besant a buscar un arbre on veurem unes bagues amb un mallon.

Foto de l’instal.lació de rapel, je je.

Descens: Desde aquest arbre fins a la tartera que hi ha abaix surten 42 metres i no 30 com diu el llibre de les 100 millors, un cop a la tartera tirem avall a buscar un corriol que passa per una serie de passarel.les pel costat del riu segre, aquest corriol l’agafem a ma esquerra, nosaltres hem trigat en fer el rapel i arribar al cotxe 30 minuts.

Etiquetas: , ,

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )