gorro frigi via carles

Via a la zona de gorros, via d’escola de IV grau es pot dir gairebe tota la via amb dos resalts un de V+ on el grau obligat deu rondar el V al tercer llarg, i l’altre  segons ressenya de IV+ al darrer llarg on hi ha nomes un pas per superar el “nas”, es rapida de fer i equipada per no patir en excès tot i que en els trams facils s’ha d’escalar de un parabolt a l’altre.

El gorro frigi es l’agulla de la dreta, la més grossa, la foto no es d’aquest dia ja que ens va fer molt bon dia i no hi havia ni un sol nuvol.

Aqui us penjo una ressenya extreta de la paguina dels escalatroncs, que es la que nosaltres vam fer servir.

Llargada : 165 metres aproximadament

Material:10 cintes expres si no posem res, nosaltres vam posar un merlet a la quarta tirada i un friend del 3 a la darrera, del tot prescindibles la via esta ben equipada.

Accès: Tenim varies opcions, la que vam fer nosaltres seguint les escales que surten desde el monestir en direcció a Sant Jeroni i a l’alçada del trencall del refugi de Sant Benet agafem un cami a ma esquerre que baixa una mica i creua un torrent sec per continuar pujant fins al cami turistic de gorros, aquest el prenem a la dreta fins arribar a la gorra frigi, per localitzar la nostra via veurem una “ristra” de parabolts amb la xapa verda desde el cami a l’esquerra d’una creu metàl.lica que veurem a la paret.( 1 hora anant tranquils), si no teniu ganes de caminar en 15 minuts tambe hi podeu arribar desde el telefèric de Sant Joan.

Descripció de la via:

La via ha estat reequipada pel seu aperturista, tot i que no puc opinar com estava abans perque no l’havia fet, crec que ha estat equipada amb bon criteri i personalment no l’he trobat “acrivillada”, segons he llegit en d’altres blogs el traçat del tercer llarg ha estat modificat, la via no esta gens sobada.

Llarg 1: Placa de IV+ on hi ha algun pas a mig llarg que t’has de mirar una mica, sense cap secret, anar seguint parabolts amb alejillo de l’ultim a la R però es fàcil.(30 metres+-)

Traçat del primer llarg

Llarg 2: Comencem en placa tombada de IV on ens mirem be els peus ja que de la segona assegurança fins a la tercera tenim una passejada, per anar a buscar la vertical(IV+) on trobarem força cantó i mes equipament.(35 metres+-)

Traçat del segon llarg

Monica al segon llarg

Llarg 3: Placa ajeguda (III-IV) per anar a buscar la vertical (V+)amb força cantó on t’has d’estirar, força atletic,  llarg curt però intens , el tram de V+ es un resalt de nomes 7-8 metres on si no tenim el grau podrem marranejar ja que les xapes no estan lluny, el grau obligat d’aquest llarg deu de ser V.(20 metres)

jo al tercer Llarg

Llarg 4: En aquest la Monica em sorpren i després de molt temps de no sortir a escalar, em diu que el vol fer ella, em fa il.lusió, ara passa ella davant, aquest el el llarg més llarg de tots, deu de fer uns 50 metres, surt de la R va flanquejant a la dreta despres de xapar un parabolt col.loca un merlet per després anar recte amunt una placa de IV, aquí la Monica s’ho curra ja que les assegurances no estan molt aprop, però es fa bé.

jo al quart llarg

Llarg 5: surto per una placa de II o III per anar a buscar una fisura a l’esquerra on posso un friend del 3, en un principi per practicar, quan m’he donat compte desde aquest punt estic a uns 5 metres de la monica i a 4 del primer parabolt que puc xapar, per tant aquest friend ni que el tram es molt facil va que ni pintat, ara es possa més dret arribem al “nas” m’ho miro i penso carais amb els quarts, faig el pas, molt maco per cert i surto per una placa de IV fins a la creu uns 30 metres.

Traçat del darrer llarg

Monica sortint al cim

Foto de cim amb un sol radiant molt bon dia de calor sort que hem sortit d’hora.

Descens: Podem baixar per la mateixa via ja que totes les R son rapelables, però millor baixar pel cami equipat per la normal a la cara sud, per tornar a trobar el camí turístic i desfem el camí de l’aproximació.

Foto de la Monica baixant per el cami equipat.

Etiquetas: , , ,

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )