Cavall bernat Normal

Via molt maca, classica, que et deixa pujar a un dels cims més emblematics de Montserrat, amb un grau obligat de V.

Aproximació: La podem fer per la canal del cavall o bé desde el monestir per on la bem fer nosaltres. Agafem el cami de les escales (camí vell de Sant Jeroni) passarem pel pla dels ocells aqui seguirem en la mateixa direcció que portem però no per el torrent sino vorejant-lo per la seva esquerra, seguirem aquest corriol a troços amb alguna escala i estarem atents a veure unes fites que travessen el torrent de Santa Marta per enfilar amunt, a partir d’aqui més endavant trovem una bifurcació agafem a la dreta i ens porta directes davant de la nostra via.

Llarg 1: Molt facil de segon grau, passar pel costat dret de la llastra on hem posat un friend del número 3, llacem l’alzina i continuem per la rampa que ens queda davant fins a arribar a les plaques metal.liques om una mica per sota trobem la primera R(Llarg net), uns 45 metres.

Dani a R1

Llarg 2: Molt curt uns 8 metres de flanqueig facil on en un punt tenim un pas mes finet un cop passat l’unic parabolt, ben protegit, aqui hi han ressenyes que marca V+, pot ser, però es un pas.

Llarg 3:(uns 45 metres de V) El més maco de tota la via, escalada en diedre amb molt de canto, aquí com a assegurança trobarem unes escarpes clavades a la fisura que forma el diedre i un parabolt si volem podem afegir més assegurances, entra de tot nosaltres aquí no vam possar res, al final de la fissura, sobre la berruga arribem a la R3.

Diedre del tercer llarg

jo sortint del diedre

Llarg 4:(uns 40 metres de III-II, amb un pas d’entrada al llarg de IV) Flanquejarem a la nostra dreta uns 4 metres per terreny pla buscant la millor entrada a la paret, llavors recte amunt, haurem de fer una apretada per guanyar la panxeta i després per terreny facil anar a buscar una fisura on hem possat el friend del 4 i pujar una altre panxeta amb bona pressa  continuant uns metres i ja som al cim, aquesta ultima panxeta la podem estalviar anant per l’esquerra.

jo al cim,je,je.

Dani al cim

Descens:

Baixem per la mateixa via, primer desde la moreneta, on hi ha una gran anella, anant a buscar la R3, i d’aquí fins al terra.

També podem baixar amb corda simple amb més instal.lacions que anem trobant una d’elles d’una via més dificil del costat, tot i que no ho hem provat, ja que anavem amb doble corda de 60.

ultim rapel desde R3

PD: No l’he trobat tant sobada com diuen nomes hi ha alguna pressa grossa del diedre que la trobes sabonosa, realment no tenia ganes de fer aquesta via per culpa dels comentaris de la gen sobre l’estat de la pedra, vaig anar per acompanyar al meu cosi que li feia molta il.lusió fer-la, i la veritat es una via que s’ha de fer molt maca sobretot el llarg del diedre, gracies Dani.

Etiquetas: , , ,

2 comentarios to “Cavall bernat Normal”

1. Isaac Says:

Ei, felicitats per la via, quin senyor carall trempat que heu pujat. Per cert, veig que a la capçalera del blog hi ha una cresta andorrana que et va quedar pendent, això vol dir que s’hi ha de tornar a tancar el capítol!!!!

Felicitats pel blog.

• mikimiau Says:

si es la cresta aquella que va quedar pendent amb el meu tio, tens bona vista i memoria fotografica, aveure si la anem a acabar je je.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )