La panxa del bisbe, via del cabra (6a, 180 metres)

Via situada a la zona de sant benet, grau pel nostre gust apretadet, consta de cinc llargs, els tres primers de caire esportiu, molt verticals i amb bona pressa cantelluda, els dos darrers llargs més amb regust clàssic per gairabe l’absencia d’ assegurances, aquets dos ultims són de tramit per arribar al cim, que bé  val la pena, per les vistes, la solitud, i el gust de buscar el camí facil.(via reequipada amb parabolts)

Nosaltres hem fet servir la ressenya dels escalatroncs (http://escalatroncs.wordpress.com/) , només hem trobat un llarg que no ens ha quadrat del tot, el tercer que ells marquen la reunio a l’esquerra i nosaltres l’hem trobat recte. a part d’això es molt bona ressenya.

Ressenya de la via del Cabra a la Panxa del Bisbe

Aproximació: La fem desde el monestir de Montserrat pujant les escales de Sant Jeroni, fins que a peu de camí trobem la nostra roca, la via comença gairabe a tocar una canal de l’esquerra de la roca, que es per on tornarem.

Material: 12 cintes, una plaqueta recuperable, algun friend petit i mitja, un tascó del 10.

Llarg 1 : (40 metres V+) La primera assegurança esta a uns 10 metres del terra tot i que es fàcil, es una rampa, hem posat un friend mitja i un tascó del 10 abans de xapar el primer bolt, desprès es anar seguint les xapes fins arribar a la R1 que es troba a sobre d’aquest primer llarg en una petita repisa.

Llarg 1 a dalt el Dani

Llarg 2: (20 metres, V) sortim recte per després anar en tendència a l’esquerra a buscar la R2, comode també.

Traçat llarg 2

Dani al segon llarg

Llarg 3: (25 metres, 6a no obligat) anem a l’esquerra per caçar el primer bolt aquí trobem el pas de 6a si no teniu el grau estirant-vos podeu fer Ao en aquest tram nomes són dos passos després la dificultat decreix i hem d’anar recte la reunio no la veiem però aviat trobem l’ultim parabolt que ens marca el cami a seguir, arribem a R3.

Traçat inici llarg 3

jo sortint del tercer llarg

Llarg 4: (40 metres de II o III) En aquest llarg anem en tendencia a la dreta a buscar uns matolls per passar per la seva dreta on una mica més amunt es troba la R5, només trobarem un buril amb xapa 5 metres abans d’arribar a la R aquí en un forat jo he posat el tricam rosa, també pot entrar un friend petit.

Llarg 4 jo a sobre

Dani fent el mono al llarg 4

Llarg 5: ( 55 metres III) similar al llarg anterior, anem amunt pel camí mes facil hem d’arribar al cim sense perdua, no trobem cap expansió fins al cim que trobem un cap d’espit (portar una plaqueta recuperable) es on nosaltres fem la R6, per qui no li faci gaire gracia a l’esquerra a uns 5 metres hi ha dos instal.lacions de Rapel que bé ens poden servir per muntar R però per arribar-hi fa una mica de yuyu per la pedra suelta i la timba, tot i que després baixarem per aquí.

Traçat darrer llarg

Foto de cim

Descens: Rapel de 40 metres per la cara Oest(segons arribem al cim a l’esquerra) i baixarem una canalota “tipical” Montserrat que ens dura de tornada al peu de via.

Rapel per la cara Oest que ens mena en una canal montsserratina

Etiquetas: , , ,

4 comentarios to “La panxa del bisbe, via del cabra (6a, 180 metres)”

1. dani Says:

aquesta foto de cim!!
    semblem dos mariconetes. jejej!!

• mikimiau Says:

si noi entre les tebes manetes i el meu culet deu ni do quina fila, es lo que te les instantanees quan no saps quan dispararant.

2. Jaumegrimp Says:

Hola Miquel,
    aquest dilluns passat la vàrem anar a fer! és molt interessant i amb una roca imillorable, llàstima de la calor que vam passar, per cert nosaltres la tercera reunió també la vàrem fer recte en dos parabolts inox sense anella, ja que comentes que es pot baixar en ràpel, hi ha alguna altra reunió amb anelles aprop? a la primera sí que n’hi ha una amb anelles a la dreta, però a la tercera no la vàrem saber veure.
    Endavant amb el blog i les escalades!

• mikimiau Says:

Hola jaume,
      Primer demanarte disculpes per possar a la ressenya que era rapeleble, antigament ho deuria ser, al fer la ressenya em vaig guiar per una guía el ROCKTOPO, despres mirant les fotos he vist que no, intentare no tornar a fer aquestes pifies perque si algu puja pensant-se que es pot rapelar desde allà pot pillar i el segon que gràcies per dir-m’ho perque ara mateix ho cambio, la via es molt guapa llastima que em va faltar una miqueta de fondo si no l’hagues disfrutat més, nosaltres no vam passar molta calor però es que varem pujar molt d’hora i li tocava l’hombra això si a les escales pujant si que vam notar la calor

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )