Realitat virtual al lloro 6a/Ae 235 metres

Via a la cara nord de Montserrat molt humida en la seva primera meitat que passa per dins de canals xemeneies, evitar anar-hi després de dies plujosos,la segona meitat hi predomina l’artificial equipat, la via es troba equipada amb espits parabolts, algun clau i un bong.

Com no he trobat cap ressenya que hem fes el pes he estat practicant i us deixo aquesta tampoc es gairé bona però no en se més.

Ressenya de la via made MIKIMIAU

Petita introducció: Nosaltres vam trobar la via molt molla i amb molsa fins el llarg 4 en aquest llarg hi ha un espit petat just on allargen més, vam fer servir els alien equivalents + ó – al friend 0.75 ó 1, la resta de via cambia i es troba seca l’escalada també és diferent passem a fer artifo, vigileu amb una llastreta xunga on us heu d’agafar per anar a buscar el vec a l’ultim llarg, a titol personal dir que els llargs de baix baig patir molt potser si haguesin estat secs no ho hagues passat tant malament, els llargs de dalt l’ultim i el 8 son genials, hi ha un fantàstic pati, je, je. Per anar rapid nosaltres hem empalmat llargs, l’explicació la faig tal i com nosaltres vam pujar.

Aproximació: Hi ha varies maneres d’arribar a la via, us explicaré la opció que varem agafar, aconsellat pel mestre “J”

Aparquem el vehicle a ma esquerra una mica avans del camí del casot si venim del coll de can Massana (hi han dos entrades que es comuniquen).

Ja a peu, creuem la carretera i anem en direcció Santa Cecilia, deixem la carretera i agafem un corriol ascendent fitat a ma dreta, molt aprop d’on deixem el vehicle,anem pujant trobem una bifurcació anem a la dreta arribem al GR on hi ha una altre bifurcació on tornem a anar a la dreta trobem una altre bifurcació aquest cop anem a l’esquerra direcció coll de porc (a la dreta eniriem a agulles), tornem a trobar bifurcació i altre cop a l’esquerra dircció coll de porc, passem per davant de la miranda del lloro, i avans de passar per davant de l’asiatica, enfilem una canal guarrilla a la dreta, pujem uns 30 metres i som a peu de via hi ha una reunio de dos espits .

Llarg 1 i 2:(IV+,V+)(40 m + 20m) Pujem anar seguint la canal, pujem sobre unes pedres empotrades on podriem muntar reunio ens la saltem i continuem fent tecnica de ramonage i diedre salvem uun desplom amb grans presses, muntem R.

"J" a l'inici de via

vistes del final del llarg 2 on hi ha el desplom

Llarg 3 i 4:(A1e V+, V)(25 m + 20m) Continuem per una canal molt molla i herbosa mes amunt s’obre una mica, aquí hi ha molts espits saltem R3 i continuem un altre cop en tecnica ramonage aquí hi ha un espit petat, el company possa dos aliens i quan estic pujant de segon un em salta aquí es el pitxor lloc de la via ja que esta molt moll i de l’ultim espit fins el seguent deuen haber uns deu metres, fem reunio a sobre d’un arbre molt comode com quasi totes.

"J" a l'inici del llarg 3

fi de llarg 4

jo a R4 suant i amb cara de circumstancia

Llarg 5 i 6: (A1e 6a, A1e IV)(20m + 35m)Placa en tendencia a l’esquerra, anar a buscar un arbre gran, aquí hi ha la R5 que saltem i anem a buscar la R6 placa d’artifo amb algun pas delicat fora de l’estrep, sortim recte amunt per una placa i a la dreta veurem una sirga d’acer la seguim i arribem a R6.(Aquí passo jo davant i quan estic apunt d’acabar el llarg 6 hem quedo bloquejat no hem surt i he de baixar a la R5 per deixar que passi el “j” davant, que sera el que fara tota l’estona, ja que no tenim molt temps per fer invents, i a mi la via sembla que m’esta anant una mica gran, després m’arrepentiré de no fer el vec).

"J" a llarg 6

Llarg 7: (A1e V)(25m) Escalem una placa tombada per anar a buscar la vertical, que escalem en artificial amb alguna sortida en lliure.

"J" a llarg 7

Llarg 8:(A2e V)(35m) Nomes sortir de la reunió trobem una pantxeta per entrar dins una bauma aquí ens posem drets estreps i amunt trobem un bong en un forat nomes sortir de la baumeta a mí no em fa gracia penjarme però no hi ha més remei el “J” despres hem comenta que esta a prova de bombes però no em convenç, je je. Aquest llarg es molt maco i els parabolts rovellats li donen ambientillo, son passos llargs apurant molt els estreps en desplom.

"J" a llarg 8

Llarg 9:(IV A3e) Sortim a buscar la ristra de parabolts del sostre desde la R fins alla hi han uns 6 metres  i no es veu cap bolt esta amagat a dos metres del sostre, aquest llarg en quan a dificultat no en té cap ja que es un sostret curt amb molts parabolts amb dos estreps es poden saltar un si un no,ehhh “j”. Mireu avall quan estigueu ben penjats quin pati!!!!, genial.

"J" al vec

"J" al cim

Hombra del lloro reflexat a l'agulla del davant

jo enganxat al rapel

Foto desde el cim mirant la cara sud-oest, impresionant!!!

Descens:Rapel de 60 metres per la cara oest que ens mena a un coll, agafem una canal de baixada en direcció sud seguin marques blaves, trobem una bifurcació a l’esquerra enirim al mateix lloc per un camí equipat també amb marques blaves, nosaltres continuem recte també amb marques blaves ja que es comença a fer fosc una mica més avall agafem un trencall a l’esquerra passem pel pas del princep agafant el trencal a ma esquerra passant per davant de la font de l’esllavissada arribem a coll de porc travessem cap el vessant nord(recte) creuant el PR anem baixant fins que arribem a l’alçada del peu de via i desfem el camí de pujada.

cabra menjant en la foscor

Etiquetas: , , , ,

2 comentarios to “Realitat virtual al lloro 6a/Ae 235 metres”

1. Jaumegrimp Says:

Felicitats Miquel, tot un viote la Realitat Virtual, als primers llargs cal anar be en xemeneies!! i al final dominar els estreps!! malgrat haber-la suat ja la tens al sac!

• mikimiau Says:

Jauume, si això si que es veritat que la ting al sac, la veritat es que era el primer cop que escalava xemeneies i al quart llarg l’ultim de xemeneies vaig anar molt millor, no se si perque era més facil o perque havia aconseguit apendre alguna cosa de les xemeneies, je je, gracies per les felicitacions la veritat es una via molt maca, tot i que hagues preferit poguer alternar llargs i fer-la en sec, però es lo que té això de l’escalada que mai en saps prou i sempre et queda alguna cosa per apendre.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )