via Epitafio a la magdalena inferior IV+ 75 metres

Via per acabar d’arrodonir un dia d’escalada, molt ràpida de fer, per fer uns metres més, on començarem a escalar en placa per continuar seguint una fisura marcada a la dreta.

Ressenya de la via, la número 3 del llibre Gorros de Luis alfonso es la que creiem que correspon a la via epitafio

Aproximació: Aquest cop pujem amb el funicular que ens deixa a Sant Joan tal com sortim agafem el camí turistic de gorros que ens portaria a Sant Jeroni (sortint del funicular a la dreta), un cop passem la gorra marinera i pujem algun grao, ens desviem a l’esquerra per un corriol força xafat i anem a buscar les escales de Jacob, les pujem, passem per davant de la via apia, continuem vorejant la roca i pujem uns metres pel costat de la pedra per un corriol marcat fent el mico pels arbres, la via comença 5 metres abans d’arribar a un diedre, hi han dos xapes molt seguides.

Trobem aquesta marca a peu de via

Orientació: sud.

Material: 8 cintes expres.

Equipament: parabolts i algun spit, les dues reunions són rapelables, tot i que nosaltres hem cregut que era millor baixar pel rapel de la normal.

Llarg 1: (30 metres, IV +)Surt recte amunt en passos al principi una mica fins, per anar en tendencia a l’esquerra, on passem una petita bauma i quatre metres més amunt trobem la R1.

traçat llarg 1 i jo a R1.

Monica al primer llarg

Llarg 2: (35-40 metres, IV) Anem recte en tendencia a la dreta a buscar una fisura  marcada en diagonal a dretes, per guanyar la paret vertical que deixarem a l’esquerra seguint la logica més facil, i aixi arribant a la R2, i d’aqui al cim resten uns 5 metres per terreny fàcil amb trams de pedra solta per arribar al cim.

Traçat llarg 2 i Monica a R2

Jo al llarg 2, poc abans d'arribar a la R2

Foto de cim.

Descens: Rapel de 40 metres per la cara sud.

Comentari personal: La via no té res d’especial, es una via més, trobo que la primera R podria ser 4 metres abans, en una baumeta ja que es una mica incomode podent ser molt comode.

Etiquetas: , , , ,

5 comentarios to “via Epitafio a la magdalena inferior IV+ 75 metres”

1. Manel&Ita Says:

Hola Miquel i Mònica,
    Ja he vist el vostre blog, veig que fa temps que hi penjeu vies, nosaltres hem començat aquest 10/7. Però seguirem posant noves escalades.

Endavant i força!!

Manel&Ita

2. Manel&Ita Says:

Aquesta la vàrem fer fa uns dies, i és molt disfrutona. Val la pena.

Manel & Ita

• mikimiau Says:

jo us recomano que si no l’heu fet, la apia d’aquesta mateixa roca es molt millor amb diferencia, també la tinc penjada al blog, la vam fer 2 dies avans.

3. Gustavo Mañez Garrido Says:

En la Pagina La Escalada es un Arte,encontrareis muchas reseñas originales,y también algunas de vías retroequipadas.Esta via,junto con Amnistia,y Kontuz Mesedez,fueron abiertas usando material no fijo,fisureros,friends,merlets,etc…pero en el 2002,cuando el reequipamiento de la Miranda de Santa Magdalena(vías de M.Sugranyes,y mias)se retroequiparon para darle continuidad a la zona,y permitir su repetición.Si se intentan hacer con material recuperable,se vera la dificultad y originalidad de estas vías.SALUD!!!

4. Gustavo Mañez Garrido Says:

Ah…lo olvidaba…la longitud correcta es de 51m.Y las vías se escalaban en un solo largo.Lo que se consideran reuniones,en realidad son rapeles.Donde se cruzan las vías Epitafio y Amnistia,un espit de 8,al pie del diedro terminal…Epitafio sigue el diedro,y Amnistia lo atraviesa superando un pequeño desplome por la izq.Las 3 vías,Amnistia,Epitafio y Kontuz Mesedez,estan pensadas y abiertas en un solo largo cada una.Es aconsejable pues saltarse las reuniones.SALUD!!!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )