Redrum a cap del ras 275 metres 6c ó V/Ae

Bona via per començar a les parets d’ager, molt equipada i divertida, rapida de fer, aquesta via va esquivant sostres i passa per la part més facil de la paret, a destacar per bonics el tercer llarg, i el cinqué en aquest ultim trobarem presses d’escàndol.

Orientació: Sud , sort vam tenir del dia entaranyinat i del airet, si no ens aguesim rostit, com molt bé va dir l’amic Jota, ens va fer un dia galactic.

Material: si no poseu cap peça de més amb 14 cintes feu, nosaltres hem possat algun friend mitja i hem pujat amb 17 cintes.

Equipament: Molts espits algun buril en bon estat i algun clau, totes les R tenen de dos a tres espits.

Aproximació: un cop al poble d’Ager hem d’anar a buscar un camí asfaltat que passa per davant del cementiri continuem aquesta pista asfaltada fins arribar a un trencall  (camí de terra) a ma dreta en direcció colobo que agafem de seguida es bifurca anem a l’esquerra deixant el desviament en direcció al refugi, ens hem d’anar fixant en les parets, i localitzar la via desde baix, un cop sapiguem per on passa, gafar una de les moltes canals tartera de pujada, un cop a peu de paret, hem de pujar en una grimpada de II per anar a buscar la R zero, fins aquí dalt no hi ha cap mena d’inscripció, aquí trobem una R ratllada a la paret.

Ressenya de la via: trobareu molt bona ressenya al llibre Montsec oeste del Luis Alfonso, imposible perdres, per cert en la majoria dels llargs no feu gaire cas de la graduació que se li donen, a nosaltres ens ha semblat més dura.

També podeu trobar la mateixa ressenya al bar del poble d’Ager.

Descripció de la via:

Llarg 1(30 metres, V+): Seguim la fisura recte amunt al principi trobem dos claus amb argolla, per després flanquejar a la dreta, sempre amb molt bona pressa, això si molt vertical, llarg dur d’escalada molt continua.

Jota a llarg 1

Llarg 2(25 metres, V): Sortim de la reunio a buscar un petit sostret , passem per la dreta d’aquest anant a buscar un diedret , seguim el diedre que va seguint en tendencia a esquerres i arribem a la R.

Jo sortint del segon llarg

Llarg 3(15 metres,V): Llarg més conegut de la via per exelencia, un fabulos flanqueig a la dreta,  un cop xapem la segona peça que es un clau hem de seguir recte amunt, pel camí trobem un pont de roca.

Jota al llarg 3

Llarg 4(40 metres V+):  Sortim per una placa molt fina i tombada que es va redreçant, en tendencia a l’esquerra, per anar a buscar una llastra, i després recte amunt.

Jota al quart llarg

Llarg 5(30 metres V): Molt bon llarg amb persses brutals, sortim en tendencia a l’esquerra per anar a buscar una babaresa i despres recte amunt.

Traçat cinquè llarg

Llarg 6(40 metres  III): Llarg de tramit per enllaçar amb el següent, nosaltres sortim per l’esquerra de la reunio arribem a un jardi desde el que ja es veu la R i pujem una altre placa per anar a buscar-la.( no hi ha assegurances peró es facil i es protegeix bé.

sortida sisè llarg

Llarg 7(30 metres V) Per mi grau més dur que a la ressenya del Luis Alfonso, sortim recte amunt, aquí no hi ha tanta pressa es una escalada molt fina on haurem de demostrar la nostra habilitat de peus, les assegurances també allargen més que fins ara i no val a badar, no hi ha posibilitat de possar res intermig fins sortir de la placa, al finalitzar la placa hem d’anar a buscar la Rque es troba a l’esquerra.

sortida seté llarg

Llarg 8(35 metres Ae/6a): sortim a la dreta de la R i trobem una expansió que costa d’arribar, per començar l’Ae al final de l’Ae trobem una baga de color groc que algu ha deixat penjant desde la quarta expansió  per continuar marranejant, la veritat es que sense aquesta baga costa molt d’arribar a l’altre espit, (gracies al qui l’ha deixat) a partír d’aquí en lliure es pot pujar si fem 6a si no seguim marranejant, val la pena intentar-ho es maco.

Jota a la sortida del 8 llarg aquí esta rebentat despres d'haber-lo intentat en lliure

Llarg 9(30  metres 6a+)sortim a l’esquerra de la R xapem un pont de roca i sortim a un petit jardi d’aquí anem a buscar la linea d’expansions que es veu en tendencia a la dreta, passos molt durs pel grau ressenyat que fem en Ao, bona pressa fins a la sortida que trobem uns passos d’adderencia i ja som al cim.

Jota al llarg 9

jo a la sortida del nové llarg

foto de cim, aquí es veuen les nuvolades com anaven creixent.

Descens : Seguim pujant fins trbar una gran explanada, un cop aquí anem a l’est , a la dreta, continuem anant sempre pel fil de la paret, trobem alguna fita, que seguirem i anem a parar en una paret que hem de desgrimpar uns 2 metres, a partir d’aquí desemboquem a una de les tarteres de la paret i avall fins trobar el camí de terra que seguirem a l’Oest a la dreta per anar fins al cotxe.

Etiquetas: , , , ,

2 comentarios to “Redrum a cap del ras 275 metres 6c ó V/Ae”

1. joan asín Says:

Enhorabona per la via una gran clàssica d’Ager. Records

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )