Montrebei, paret de catalunya via El cau del sioux 6b/A2

La meva primera via a Montrebei, roca molt bona o excelent, només el seté  llarg està una mica trencat, predomina l’escalada atletica i també hi ha trams d’artificial equipat, excepte un pas del llarg 5, el qual fem amb l’ajuda de l’estrep desde un alien del 1, nosaltres hem empalmat el L1+L2 i L5+L6 i ha sobrat uns metres de les cordes de 60, no us confieu el grau es dur, no oblideu que esteu a Montrebei.

Ressenya de la via: Extreta de la noche del loro

[5.jpg]

Fotografia de la paret, he marcat l’inici de via i la direcció a seguir per baixar.

Material: Nosaltres portavem 18 cintes expres, joc complert d’aliens i friends fins al 3,tot i que només hem fet servir els aliens fins al 1, estreps.

Equipament:Via semi- equipada, parabolts a les reunions, i entre llargs trobem claus i parabolts.

Orientació: Oest (el sol entra a partir de les 12+ o -)

Temps: Des del vehicle al peu de via hem trigat 30 minuts, en fer la via unes 5 hores i des del cim fins arribar de nou al cotxe hem trigat 1 hora.

Aproximació:Desde el poble d’Ager seguim una pista asfaltada amb el cotxe en direcció cementiri, camp de vol, anem pujant per aquesta pista i quan portem una estona a mà esquerra surt un camí de terra amb un pal indicador que posa “Castell de Sant Llorenç”, poc després trobem una bifurcació i tornem a trobar un pal indicador en direccio al castell, seguim cap aquí i anem fent un camí llarg fins que s’acaba en un gran camp, aquí deixem el cotxe, ja a peu, creuem el camp mirant la paret anem a buscar un corriol i el seguim, a mà esquerra trobem dos fites, passada la segona nosaltres hem remuntat amunt sense camí fins a peu de via en algun moment haureu de grimpar, el peu de via el trobem dins de la canal marcada, com a referència hi ha una gran alzina.

Llarg 1 i 2: (V+30m , 6a 25m): Desde la savina a 15 metres del terra s’intueix un clau, es el segon que trobarem el primer esta a tres metres d’aquest, pujem un mur de 4 metres que ens deixa sobre una repisa, ataquem  una placa on hi ha els claus, xapem a la R1 i continuem per una fisura amb bona bústia fent babaresa per finalitzar flanquejant a l’esquerra per després anar a la dreta i muntem R2.

inici via

Foto desde R2 molt al fons jo iniciant la via

Jo arribant a R2

Llarg 3: (35 m 7a+ ó 6a/Ae) Bona placa de 6a mantingut amb passos d’artificial per mi al mig, amb sortida un altre cop de 6a, i al final un flanqueig de quart primer a l’esquerra, tornant a la dreta per entrar a la reunió.

Traçat del tercer llarg

Jo arribant a R3

Llarg 4:(35 m 7b+ ó 6a/Ae) Placa molt compacte a troços llisa i a vegades molt fisurada, hi ha un punt a mitja placa que es un disfrute de cantos grossos i verticalitat, una mica abans de perdre dificultat tenim un pas, que pels que anem justets de grau és molt delicat, aquí crido al “j” a que no saps que tinc al peu? i diu el parabolt com jo. Quin fart de riure, a l’últim parabolt he de fer servir el parabolt per un peu perque no tinc res més i les mans les tinc sobre dos regletes que sense ser dolentes no ajuden gaire amb el que tinc als peus, surto arrossegant-me, per anar ja per terreny més suau fins a R4.

Jota a l'inici del llarg 4

traçat del llarg 4

Llarg 5 i 6:(6c ó 6b A2 40m, II 20m)Sortim de la reunió cap a l’esquerra per una fisura que comença vertical i que al final desploma una mica, on tenim el pas d’A2 que nosaltres fem desde un alien del 1, continuem pujant i posem algun que altre alien, una mica abans d’arribar al cau que li dona nom a la via on es troba la R5 nosaltres flanquejem a la dreta per terreny facíl arribant així a la R6.

Jota al llarg 5

Jo flanquejant al llarg 6

Llarg 7:(15 m IV): Llarg de tràmit molt trencat, sortim a la dreta anant a buscar una sabina, per després flanquejar a mà esquerra.

Jo iniciant el curt i trencat llarg 7

Llarg 8:(40 m 6c ó 6a Ae) Sortim per terreny trencat en tendència a la dreta a buscar un petit diedre que ja veiem desde R6, un cop fora del diedre hi ha una xemeneia molt divertida on ens haurem d’obrir moooolt de cames, i sortint de la xemeneia ataquem un últim troç de placa per sortir en un jardi amb tartera inclosa, aquí anem a la dreta a buscar la R8.

Jota al llarg 8

Llarg 9:(30 m 6c ó IV/Ae)Sortim recte primer en Ae, per anar a la dreta per terreny trencat però fàcil, rodejant per la dreta una alzina i passant pel mig d’un arbre mort, arribem a la ultima R.

Jota al llarg 9

Jo sortint de la via

Foto de cim

Una altre foto de cim

Descens: sortint de la via a la dreta, ja trobem un corriol, el seguim pujant per despres planejar , en uns moments el corriol es converteix en camí per on es veu que hi han circulat vehicles, a partir d’aqui estar al cas, trovarem fites i una peça de fundició de ferro, a mà dreta que marquen la baixada de la paret, anem trobant fites, inclús sorprén trobar pedres penjades dels arbres amb  cordinos   marcant el camí, arribem a un punt on hi ha hagut un desprendiment i baixem per una corda fixe, a partir d’aquí tartera fins el camp on tenim el cotxe.

baixada, amb fites als arbres per no perdres a la nit

Etiquetas: , , , ,

3 comentarios to “Montrebei, paret de catalunya via El cau del sioux 6b/A2”

1. joan asín Says:

Enhorabona per la via aquesta tinc moltes ganes d’anar-hi a veure quan puc.

2. Jaumegrimp Says:

Felicitats!! t’estàs curtint eh! aquets paredots impresionen.

• mikimiau Says:

gracies Joan la via esta molt bé segons el company de les més equipades de montrebei, segons jo quin yu yu per anar de primer, suposo que em falten metres a fer en aquest tipus de via , la vaig disfrutar molt, això si de segon.
      Jaume gracies, això es veritat m’estic curtint, sort en ting del company que em posa la corda per devant, si fos per mi aqui no tiraria gaire, i si, la paret quan la veus desde el parking penses que no hi ha res, que es imposible pujar-hi, deu ni do amb la paret, però escalar-la es impresionant, quin disfrute.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )