cap del ras via inversión termica 215mts 6b+ ó V+,Ae

Molt bona via al cap del ras a Ager, a destacar les plaques de franges del tercer i quart llarg, precioses, es fa curta.

Material: 15 cintes expres, un estrep si no tenim 6b+, friends/aliens  fins al número 1 per equipar la fisura del llarg 6 i el llarg 7 i un friend del número 1 per reforçar la R6.

Equipament: Tota la via es troba molt equipada amb parabols amb xapa de la feec, nomes hi ha un tram del llarg 6 que es troba semiequipat, la reunio per finalitzar aquest llarg nomes te un parabolt i es pot reforçar molt bé en una fisura, el seguent llarg (7)esta completament desequipat tot i que es molt curt i facil de proteguir, i l’ultim més que un llarg es caminar pel bosquet i de tant en tant alguna grimpadeta.

Orientació: Sud

Aproximació:Com totes les vies de cap del ras, un cop al poble d’Ager hem d’anar a buscar un camí asfaltat que passa per davant del cementiri continuem aquesta pista asfaltada fins arribar a un trencall  (camí de terra) a ma dreta en direcció colobo que agafem de seguida es bifurca anem a l’esquerra deixant el desviament en direcció al refugi, ens hem d’anar fixant en les parets, i localitzar la via desde baix, un cop sapiguem per on passa, agafar una de les moltes canals tartera de pujada, un cop a peu de paret, hem de localitzar un parabolt amb xapa de la feec a 5 metres de terra, la nostra via queda entre “l’espero badalona” que esta a la dreta, i “amor de madre” que esta a l’esquerra.

Ressenya de la via:Bona ressenya al llibre Montsec Oeste de Luis Alfonso, tot i que amb la nova reequipació de la via ha quedat una mica diferent, la correcció la teniu al bar d’ager, us penjo una ressenya feta per mí amb la graduació com ha quedat, el traçat no ha estat molt modificat.

Ressenya by mikimiau

Foto de la paret amb l'inici de via marcat

Descripció de la via:

Llarg 1: (35 metres 6b ó V+ A0)Aquest llarg ha estat modificat respecte a la primera opertura i el seu traçat es gairabé recte, el grau una mica més difícil, es força mantingut, tot i que el més difícil son els primers metres la resta del llarg no és fàcil, però hi més cantó que a la part de baix.

Jota al llarg 1

jo al llarg 1

Llarg 2: (20 metres IV) Anar seguint les expansions en diagonal a l’esquerre, tot un luxe 4 bolts per 20 metres.

Jo al llarg 2

Jota al llarg 2

Llarg 3: (30 metres V+) sortim per l’esquerra de la reunio deixant una linea de burils que surten recte(on anaba la via avans d’un desprendiment), anem a buscar un diedre amb parabolts, amb passos realment macos sortim del diedre cap a la dreta, ara ja amb sensació de patí,situats en a una placa amb molt de cantó amb franges horitzontals anem redte a buscar la R.

sortida llarg 3

jo sortint del llarg 3

Llarg 4: (35 metres V+)Llarg també molt disfruton com l’anterior, anem recte amunt per després anar una mica a l’esquerra i tornem un altre cop a la mateixa vertical per guanyar una repisa amb pedra solta que ens deixa a la reunio.

jo parat a mig llarg 4 per fer la foto

Jota sortint del llarg 4

Llarg 5: (20 metres 6a) sortim de la reunio passant un jardi a buscar un petit bombo on ja es veuen tres expansions, hem d’escalar una mica en diedre per acavar sortint en placa per l’esquerra, passos força llargs sobre pressa gran.

Jota al llarg 5

Llarg 6 : ( 50 metres 6b+ o V+ Ae) Es pot dir que aquest es el llarg més obligat de tota la via, sortim per una placa tombada en diagonal a l’esquerra a buscar ua expansió que es veu lluny, pel camí avans trobem dos claus que no es veuen desde baix, el pas de 6b+ es just despres de la primera expansió fins que arribem a la fisura, es tracta d’una placa molt fina peró els que no tenim grau amb uns A0 solucionem la papeleta,el tram de la fisura es troba sense expansions, però es pot protegir bé amb aliens, friends fins el número 1, un cop estiguem a l’alçada d’un arbre aneu flanquejant a la dreta i arribareu a la Reunio(una expansió, reforçar amb un friend de l’u), nosaltres hem seguit per la fisura i també s’arriba peró es algo més difícil.

Jota al cap damunt del llarg 6

jo sortint del llarg 6

Llarg 7: (25 metres IV+) Llarg net però facil i facil de protegir, sortim en diedre recte per anar a buscar un sostret on l’evitarem a quatre grapes cap a la dreta, fem reunio en una sabina just sortir del sostre.

jo sortint de la R6, si us fixeu es veu la R d'un friend i un parabolt

jo al llarg 7

Llarg 8: (30 metres III) En aquest llarg no tocarem gaire roca més aviat es anar seguint un camí per dins un bosquet d’arbustos amb una petita grimpada intermitja i una ultima molt maca i curta també on ens posem entre dos pedres, aquí podem optar per pujar en tècnica de xemeneia o bé per la placa de l’esquerra. (no empalmeu el llarg anterior amb aquest, jo ho he fet  i he patit molt pel fregament)

Jota sortin de la via

foto de cim

Descens : Anem a l’est , a la dreta, continuem anant sempre pel fil de la paret, trobem alguna fita, que seguirem i anem a parar en una paret que hem de desgrimpar uns 2 metres, a partir d’aquí desemboquem a una de les tarteres de la paret i avall fins trobar el camí de terra que seguirem a l’Oest a la dreta per anar fins al cotxe.

Etiquetas: , , , ,

2 comentarios to “cap del ras via inversión termica 215mts 6b+ ó V+,Ae”

1. Jaumegrimp Says:

Felicitats Miki! no m’extranya que et sembli curta aquesta després dànar a Mont Rebei, però sempre pots rapelar i empalmar-ne una altra…

• mikimiau Says:

Gracies Jaume, la veritat que quan vam ser al cim em vaig quedar amb ganes de més, suposo que també era degut a que la via es molt maca, baixant vam veure unes vies de 3 o 4 llargs, no ens hi vam possar, deuria ser que estabem cansats, je je.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )