Ager, cap del ras, via el tercer hombre 7a ò V+/A0, 270 metres

Bona via al cap del ras, molt equipada amb material una mica antic però en bon estat, amb bona roca excepte algun tram del L4 i la sortida del L5, a destacar el L3 i el L 5.

Aproximació:Com totes les vies de cap del ras, un cop al poble d’Ager hem d’anar a buscar un camí asfaltat que passa per davant del cementiri continuem aquesta pista asfaltada fins arribar a un trencall  (camí de terra) a ma dreta en direcció Colobo que agafem de seguida es bifurca anem a l’esquerra deixant el desviament en direcció al refugi, ens hem d’anar fixant en les parets, i localitzar la via desde baix, un cop sapiguem per on passa, agafar una de les moltes canals tartera de pujada, un cop a peu de paret, hem de buscar una fletxa ratllada a la paret, si mirem per sobre ja veurem un buril, la nostra via es troba entre la redrum i la tope clasic.

Material: unes 15 cintes expres, alien 0,75 prescindible, per L1, i femella metrica 6 ò 8 + xapa per un bolt  abans de la R del primer llarg, i un estrep.

Orientació: Sud.

Equipament: Burils, espits i parabolts, reunions amb anelles.

Ressenya: podeu trobar-la al bar d’Ager i al llibre montsec oeste del Luis Alfonso, jo per no perdre el costum us deixo la meva.

Ressenya by Mikimiau

Descripció de la via:

Llarg 1 (V , 30 m):Fem un primer resalt, sortim a buscar el buril que es veu desde terra, fem un altre resalt, xapem un segon buril i tornem a fer un altre resalt aquí abans d’iniciar-lo poso l’alien 0.75 en una fisura no em protegeix el pas però evita caure a la segona feixa, pujo el resalt i quan estic per sortir veig que hi ha un parabolt sense xapa, poso un cordino escanyant el parabolt però quan faig el pas em salta, arribo a R1 una mica tens, no pel pas sino per l’exposició.

jo a L1

Jota a L1

Llarg 2 (6b , 30 m): sortida vertical i potent, sortim recte per anar en tendencia a  l’esquerra passem un sostret amb no molta pressa, i continuem ja per terreny no tant vertical, llarg molt dur pel grau proposat i mantingut, el pas més dur es pot acerar.

Jota a llarg 2

Jo a llarg 2

Llarg 3 ( 6a , 25 m): sortim a l’esquerra de la reunio, ataquem el diedre-fisura, fins un punt on hem d’agafar ja la placa de la dreta, amb cantet justet, arribem al final del llarg amb una entrada a la R maca, per unes plaques llises, anem a la dreta a buscar un arbre(reunio a l’esquerra de l’arbre) Aquest llarg també ens sembla més dur però molt bonic.

jo a L 3

Jota sortint de L3

Llarg 4 ( V , 30 m): Anem en diagonal a la dreta a buscar un sostret descompost (al tanto amb les pedres inevitable tirar-ne) un cop superat anem en tendencia a la dreta arribant a la R.

Jota a L4 molt trencat

Llarg 5 i 6( V i IV, 20 i 10 metres): Aquets dos els empalmem, tot i que les cordes fan força fregament al ser un llarg facil el darrer, es fa bé, sortim recte per unes plaques a buscar una fisura la qual travessem d’esquerra a dreta, al final d’aquest llarg hi ha un resalt descompost passem pel costat esquerra d’un arbre i trobem la R5 que ens saltem per anar a buscar l’altre a deu metres sortint en tendencia a l’esquerra per terreny ajegut.

Jo a L5 disfrutant del llarg

Llarg de tramit(II, 25 metres): Seguim la feixa on ens trobem uns metres a l’esquerra per pujar recte per unes plaques de pedra gairebe caminant.

Llarg 7(Ae /V+, 25 metres): Sortim recte amunt per xapar la primera xapa fem servir un bastó a mode de canya, les dos o tres primeres expansions escalem en artificial( desprès de que el company es baralles amb la paret per treureu en lliure una mica per l’esquerra, ja que la ressenya original marca 6a+, però es molt més dur), la resta en lliure que deu sortir V+ ò 6a.

Jota a L7

Llarg 8(6b/Ae, 35 metres): aquest llarg obligat es V+, sortim a l’esquerra de la R a buscar un desplom amb molt de canto un cop superat pujem a sobre a buscar una placa també amb canto, la superem i travesem una feixeta per anar a buscar una placa llisa un pel desplomada en la que poso els estreps fins que he de sortir en lliure per caçar l’ultima expansió, un cop xapada un ultim pas d’equilibri ens deixa a una comode feixa, la reunio esta a la dreta.( Aqui opto per fer reunio, aconsellable caminar deu metres a la dreta i montar-la alla que en trobem una altra, i us estalviareu fer un canvi de reunio).

Jo a L8

Llarg 9(7a ò V+/Ae, 30 metres): Sortim recte amunt per terreny facil, passant per l’esquerra d’un arbre, passem per una petita feixa i trobem un mur vertical, nosaltres amb uns primers pasos d’artificial per desprès disfrutar d’un canto que hi entra mitja ma, amb ratlles horitzontals, un disfrute, per desprès aplanar-se i aixi sortir al cim, fem la R de dos expansions.

Jota a L9

Jo finalitzant la via

Foto de cim

Descens : Anem a l’est , a la dreta, continuem anant sempre pel fil de la paret, trobem alguna fita, que seguirem i anem a parar en una paret que hem de desgrimpar uns 2 metres, a partir d’aquí desemboquem a una de les tarteres de la paret i avall fins trobar el camí de terra que seguirem a l’Oest a la dreta per anar fins al cotxe.

Etiquetas: , , ,

5 comentarios to “Ager, cap del ras, via el tercer hombre 7a ò V+/A0, 270 metres”

1. Jaumegrimp Says:

Felicitats per la via! darrerament te les estàs fent totes a Cap del Ras!!
    El segon llarg sembla força dur, quin grau obligat és?

• mikimiau Says:

Hola, jaume gracies, si sembla que ens tira ager, les vies son molt guapes, el grau obligat deu de ser més 6a que V+, per la sortida de la reunio,les xapes no son aprop en aquest punt, al pas de més amunt, al bombo, pots fer A0 tot i que per acabar de sortir, costa xapar la xapa de sobre, tot i acerant.

2. Llorenç Says:

vaja! us veig molt per Ager! com apreta el 2 llarg!! je je je….felicitats! veig que us va acompanyar el bon temps! Desde Rubies ens miravem Ager i Terradets com també estaven amb la boira al clatell!

3. Llorenç Says:

Gaupo Ager!! te vies molt boniques i ara es una molt bona epoca per anar-hi…nosaltres ens miravem la paret diumenge desde Rubies, i no feia massa bona pinta! amb la boira amenaçadora!

• mikimiau Says:

Llorenç, molt bon lloc per escalar, a mi cada cop m’agrada més, té un calcari brutal, un paisatge immillorable, i es força solitari, per cert que vau fer a Rubies, no hi he anat mai encara, i si el segon llarg es dur, tant l’inici com la sortideta de la panxa arribant a dalt.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )