Collegats, via performance 205 metres, 6a+(V obligat)

Bona via per gaudir de la roca de collegats, reequipada amb parabolts, ben posats allà on toca tot i que n’hi han molts més que en la seva primera opertura la via no esta “cosida”.

Material: 15 cintes, i alguna baga per llaçar sabines.

Equipament: Parabolts i algun espit, les reunions no son rapelables.

Orientació: completament sud, eviteu dies de calor, nosaltres vam escalar en samarreta al més de febrer.

Aproximació: Aparquem el cotxe en un petit parking que trobem a ma esquerra entre dos tunels venint de la pobla de segur en direcció sort, en aquest parking trobem un pal indicador de la cova de la serpent, seguim en aquesta direcció tot passant per un coll on hi han unes torres electriques,(per on mes tart baixarem, mireu bé aquest punt i beureu cables a les parets) continuem ara planejant a trossos baixant,  pujant passarem per la cova de la serpent i per un bosc cremat inclus sembla que en un moment ens separem de les parets, continuem el sender, i hi ha un punt que ens tornem a apropar, a partir d’aquest punt que girem a la dreta, hem de començar a pujar pel dret tot enllaçant corriols enbroçats a buscar el peu de via, per trobar’lo fixar-se en l’agulla caracteristica per entrar a la via, un cop en aquest punt grimpem uns 30 metres i quedarem entre l’agulla i la paret on es troba la RO, per fer aquest tram nosaltres no ens em encordat però val la pena fer-ho ja que es una mica exposat.

Ressenya de la via: us deixo la ressenya del luichy, que es la que nosaltres portabem i ens ha anat molt bé, només una cosa que no hem trobat del tot com ho marca la ressenya, que es que la R4 jo la posaria més a l’esquerra.

Ressenya del luichy

Descripció de la via:

Llarg 1( V, 50 metres ): sortim a buscar un primer espit, em costa de xapar, dec estar fret, despres es fa bé, les assegurances queden amagades entre els codols i veus les de sobre, però quan comences a estar nervios trobes el parabolt salvador, aquest llarg va pujant en xemeneia facil, fins que surt d’aquesta, cap a l’esquerra aquí tenim un pas de V i una entrada a la reunio bruta, però es fa bé.

jo començant la via

Llarg 2( V 50 metres): llarg de placa amb cantó gros i molt vertical, hem d’anar serpentejant entre les pantxetes buscan el camí més facíl, cap el final s’ajeu i les assegurances ja no estant gaire aprop, perque ja es facíl, llarg molt boníc també.

Dani a llarg 2

Llarg 3(V 50 metres): Llarg de la mateixa dificultat que l’anterior però més fi i menys vertical, sortim de la reunio a buscar una preciosa i curta llastra que superem en babaresa,jo llaço una sabina( no es necesari ja que hi ha un bolt a un pam que jo no he vist, despres m’ho dira el Dani, es el que té anar concentrat en la pedra) a partir d’aquí anem en tendencia a la dreta, arribarem a un punt on trobarem dos parabolts molt junts a un metre i mig +- , i una sabineta a l costat, a partir d’aquí heu d’anar a buscar el la pantxeta que es veu davant si us hi fixeu hi ha un parabolt, a mí m’ha costat molt de veure, i aixi arribem a la reunio.

Dani al llarg 3

Llarg 4(III 30 metres): Aquest es de tramit per enllaçar amb el següent, però es el més perdedor, bé l’unic que et pots perdre, sortim a la dreta pasem entre les dos sabines una queda molt a la dreta i l’altre es més gran i en te un altre al costat, un cop pasada la savina de la dreta continuem a l’esquerra s’insinua un corriolet, mireu amunt i veureu un codol gegant de color marror fosc, i una sabineta per sobre d’aquest, llaceu la sabina i a dos metres flanquejant a l’esquerra trobareu la R4 en una repiseta.

Dani a R4

Llarg 5 ( 6a+ o V A0, 40 metres): ja veurem la ristra de parabolts, el tercer parabolt si el feu en lliure millor no xapar, queda molt a l’esquerra de la via, anem pujant en direcció a un sostret llastra que veiem a la dreta per despres anar una mica a l’esquerra i recte amunt i trobarem la R 5 de dos parabolts.

Dani sortint de la via

Foto de cim

Descens: He trobat moltes ressenyes i tothom es perd, bé, a nosaltres tot i saber-ho i estar molt al cas de les fites ens ha anat just, per això intentare que quedi força clar.

Sortim de la via i ja trobem fites que seguim a l’est(dreta sortint de la via), enirem pujant i baixant anar seguint el corriolet i sobretot les fites,(recordeu per on heu passat per l’aproximació que hi habia una mena d’espolo equipat amb sirgues)hi ha un punt en concret que les fites es desvien a la dreta en direcció a un sortint de la roca(l’espolo)i unes altres fites que continuen m’imagino que venen de d’altres vies de l’altre bessant de paret, doncs anem per la dreta aper sobre un llom seguint les fites i al final de tot quan ja sembla que no hi ha res, trobarem les primeres cadenes del camí equipat”al lloro”que no es una ferrata i les instal.lacions es troben en un estat lamentable, a trosos la sirga esta suelta del cap de baix o bé lligada amb nusos guarros, podeu desgrimpar amb calma, no us fieu de les sirgues.(uns 40 minuts de baixada)

Etiquetas: , , ,

2 comentarios to “Collegats, via performance 205 metres, 6a+(V obligat)”

1. Jamegrimp Says:

Enhorabona Miki, una molt bona via per escalar amb la caloreta a l’hivern! nosaltres el dia que la vàrem fer, va ser fugint del vent del nord que allà no hi toca gens. Per cert ens vàrem perdre i vam tarda força a trobar el camí de baixada….pensàvem que ens quedaríema dormir dalt.

• mikimiau Says:

Gracies jaume,ja vaig llegir la teva ressenya avans d’anar-hi i sort en baig tenir si no m’ages perdut igual que vosaltres, al haver-hi fites per totes bandes es facil no veure les de la dreta cap al espero

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )