Sant Llorenç de Montgai, paret de la formiguera, via normal per la variant,100 m,V+(IV+ obligat)

Bonica via prou assegurada per l’epoca que es va obrir(1972), que ens deixara un bon regust de boca tot i el seu discret grau, ideal per convinar-la amb alguna via de la paret.

Aproximació: si venim desde Artesa de segre, aparquem el vehicle avans d’entrar al poble en una esplanada de terra a ma dreta just on hi ha un camping tancat. A partir d’aquí seguim corriol amunt, fins que trobem una bifurcació, aquí seguim a l’esquerra tot travessant un rierol i anem a buscar una tartera de pujada, un cop dalt la tartera travessem la via del tren(passen pocs però passen, mirar banda i banda)i seguim el corriol fins gairabé al final, passarem per tota la paret, fins que passem pel davant d’un espolo tombat aquí es troba la via normal, si mirem amunt ja veiem algun parabolt.

Ressenya de la via:

ressenya by Mikimiau

Equipament: La via es trova equipada amb parabolts, tot i que nosaltres hem afegit algun friend mitja i hem llaçat un pont de roca i una savina.

Material: un friend mitja, bagues per llaçar i 8 cintes expres.

Descripció de la via:

Llarg 1(III, 40 m): Anem seguint la logica en aquest espolonet fins que s’aplana i trobem la reunio, de camí la monica llaça un pont de roca desprès del primer bolt.

Monica a L1

Llarg 2(IV+, 30 m): Sortim a l’esquerra de la reunio on veiem un bolt, anar seguint pel terreny més facil en tendencia a la dreta.

Jo a R2 foto desde R1

Monica a L 2

Llarg 3(V+, 30m):  Hi ha dos linees d’expansions, nosaltres sortim recte(variantV+), a la dreta continua l’original per terreny més amable (IV+) entran en un diedret, ja el vam fer l’any passat i val la pena fer-lo es bonic. Bé nosaltres com he dit sortim recte a mig llarg trovem un passet finet, quan arribem al sostret ens agafem a la fisura invertida que forma amb la paret i agafem un lateral esquerres romo per anar a buscar una regleta per dretes superm els peus i ja s’ajeu, arribem a la R3.

Traçat de L3 per la variant de V+

Monica sortint de la via

Foto cim

Descens: en aquesta via no hi ha posivilitat de rapelar però podem marxar caminant en direcció est o anan 5 metres al oest i baixar pel rapel de la seva nova veina Savina wall en un rapel de 57 metres que ens deixa a peu de via d’aquesta ultima,des de aquí baixar caminant fins a peu de via normal(50 metres).

Etiquetas: , , ,

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )