Llarga via per ascendir a la torre de lleida, on trobarem trams de roca dubtosa, trams herbosos i trams amb roca exelent, on predomina l’escalada lliure, i algun tram curtet d’artificial , predomina el grau V+ i aquest esdevé obligat, ja que les assegurances allarguen, aquesta via comparteix tres llargs amb la seva veïna “Roberto Fernandez”més aventurera que la nostra.

Ressenya i situació de vies a la paret:

Deixo la ressenya del bloc Alt urgell, que es la que nosaltres portavem i per mi es una molt bona ressenya,  espero que no t’importi Xavi, si no m’ho fas saber, la situació de la via amb foto la trobareu també en aquest blog a l’apartat d’aproximació hi ha l’enllaç.

Ressenya bloc Alt urgell

Material: 14 cintes expres, Joc de friends i bagues sabineres, i un estrep.

Equipament: Parabolts, claus, algun burí on es creua amb l’altre via, les reunions la majoria tenen anelles per rapel, no totes.

Orientació: Sud-est, a principi d’abril martxa el sol sobre les 5 de la tarda.

Aproximació: Deixem el vehicle a l’aparcament que trobem a la carretera C-14 a l’alçada del punt quilomètric 149,1 just a la dreta abans d’entrar al segon túnel venin de oliana en direcció Andorra.

Comencem a caminar per la carretera antiga on hem aparcat en direcció Andorra i ens hem de fixar al marge esquerra la primera canal que enfila amunt, es la nostra(hi han fites un cop l’agafem) d’aquí anirem remuntant una canal-tartera per dins el bosc, que una mica més amunt s’obre en una ample tartera veurem un espolo molt caracteristic de ma dreta, allà comença la UES, nosaltres caminem ara a l’esquerra tot borejant la paret, per terreny indefinit, passem un segon espolo on tampoc es troba la via, a partir d’aquí baixem una mica a buscar un espolo no molt marcat desde on ens trobem, hi ha una fletxa ratllada a peu de via.

Aquesta aproximació es molt enrebassada però es la que hem fet nosaltres i ens ha costat molt trobar el peu de via, la via estroba moooolt a l’esquerra, i la coneixerem per la fletxa i pel diedre del segon llarg, el primer llarg no te cap assegurança, però si ens fixem veiem la R1 desde el terra, trobareu una altre aproximació potser millor al blog de l’alt urgell http://alturgell-xgrane.blogspot.com/2010/05/torre-de-lleida.html.

Descripció de la via:

Al anar tres per fer-ho més agil ens repartim els llargs, sobre la martxa, els primers llargs  sortira el Jaume i fara fins el primer bosquet, despres sortira el Jordi i fara fins el segon bosquet, per ultim sortire jo i fare fins a la feixa, l’avanpenultim llarg el fara el Jaume i els dos ultims el Jordi.

Llarg 1(40 metres IV+):Surt el Jaume Recte amunt fins una feixa, aquí flanquejem a l’esquerra i fem reunió.

Cordes al llarg 1, a l'esquerra de la feixa i sota el diedre el Jaume a R1

Llarg 2(45 metres V+): Sortim a l’esquerra anar seguint les expansions i algun clau primer en diedre, a l’alçada d’una sabina sortim del diedre i anem a l’esquerra ja per placa amb roca no molt bona.

Jaume al llarg 2

Llarg 3(30 metres V+): Seguim una fisura didre molt marcada, a tots tres ens agafa frets i trobem que potser es algo més de V+, aquí la roca es bona.

Jaume al llarg 3

Jo sortint del llarg 3

Llarg 4(45 metres IV+):Sortim recte per anar en tendencia a l’esquerra, fem reunio d’una expansio i un arbust, aquí el Jaume fa reunio a un arbre una mica per sobre i a la dreta de l’original, llarg perdedor.

Jaume al llarg 4

Llarg 5(II, 55 metres): es fa caminant per dins el bosc amb alguna grimpadeta facil pel cami, fem la R d’un parabolt.

Llarg 6(V, 40 metres): Ara surt el Jordi terreny una mica trencat i herbos , primer va a l’esquerra per de seguda anar a la dreta , per continuar recte i quan el terreny es posa herbos va a la dreta.

Llarg 7(V+,55 metres): surt a la dreta, ja només sortir et posa les piles, hi ha pasets fins fins que superes una llastra per sota flanquejant a la dreta, despres recte amunt, i al final de tot trobem el terreny més trencat, anem en tendencia a l’esquerra a buscar la R que es troba a l’inici d’un gran diedre.

Jordi al llarg 7

jo sortint del llarg 7

Llarg 8(V+, 45 metres): Aquest llarg es comu amb la via “Espero Roberto Fernandez”. L’inici, el Jordi s’ho agafa tal i com marca la ressenya que portem, primer a l’esquerra per anar a la dreta i tornar al diedre, nosaltres dos al anar de segons, tirem recte cap el diedre, força més dur, bé despres d’aquets tres primers metres, es continua pel diedre, molt bó tot i que de primer es beu diferent ja que les assegurances no son molt abundants ni molt bones en algun punt, quan pasem una sabina a uns dos metres ens desviem a l’esquerre sortint a la placa amb canto generos, seguint el camí a l’esquerra que ens marquen les expansions, per quan ja no veiem res més anar recte amunt a buscar la R.

Jordi al capdamunt del fantastic diedre del llarg 8

Llarg 9(V+, 45 metres): Sortim a la dreta a buscar una llastrota gran que sembla que hagi de caure, el terreny es força trencat, xapem un clau i ens agafem a la llastra pujant a sobre, la resta del llarg enirem trobant algun clau i molts arbustos per llaçar, el jordi fa reunio en un arbre.

Llarg 10(Caminant, 60 metres):Seguim amunt recte, no desviar-se a l’esquerrai anem a fer Reunio a un arbre, aquí arribem els tres i no veiem continuació de la via, estem 20 minuts desencordats donant voltes buscant la via, i de sobte, trobem un parabolt a tres metres d’on haviem fet R, ja tenim la via, quin fart de perdre temps, je je,bé ens diem de tot per autoalimentar-nos negativament cadascú a si mateix.

Llarg 11(V+Ae ó 6a, 50 metres): Ara hem toca a mí, despres de fer de segon tanta estona no se si m’hi trobaré, amb més pena que ganes surto i encaro el que sera el meu primer llarg, aquí la roca cambia i es molt bona, cosa que m’ajuda a confiar ja que les assegurances estan a can pistraus(pel meu parer), vaig recte amb tendencia cada cop més a la dreta, arribo al pas de 6a m’ho miro bidit amb dreta, esquerra amb una regleta romma i xapatge a contrama, no m’en surto, no veig peus potser per la dreta es més facil, però per no perdre temps, poso l’estrep i de l’ultim pedal fent equilibris, xapo i continuo flanquejant totalment a l’esquerra per encarar uns passets dificils però macos per superar un diedret-babaresa , arribo a la R satisfet.

jo a llarg 11 a uns metres de la R12

Jaume al llarg 11

Llarg 12(V+ Ae, 30 metres):Surto recte amunt  a buscar les expansions que a primera vista semblen prou properes, faig 4 pasos d’estrep força llargs i l’ultim puc fer un Ao, recullo l’estrep i surto en diedre fins que hi ha una repiseta estreta, aquí flanquejo descaradament a l’esquerra, i al final vaig pujant recte per l’esquerra del que sembla un esperonet, un cop a sobre d’aquest faig R.En aquest llarg hem trobo perfecte i em puja molt la moral.

Jaume al llarg 12

Llarg 13(V+, 25 metres): surto recte amunt, supero un petit resalt, i amb una grimpada sense expansions a rribo rapidament a la R.

Llarg 14(V, 30 metres): aquí surto sobrat per unes gandes terriblement grosses, pensant el llarg que m’espera ,(- només V!, que bé!, quin disfrute!!!) aquí hi ha un punt del llarg que s’ha d’anar al lloro a partir de la tercera expansió ja que la logica et diu que vagis a l’esquerra,  llaço una sabina continuo a la dreta una mica per llaçar un pont de roca per despres trobar una altre expansió, just en l’ultima expansió, per xapar-la ja hem costa lo meu, i per sortir m’ho he de mirar molts cops,(penso, carais quins quarts!!!, ara si que estic pillant) finalment fent unes aderencies tot concentrat surto a buscar la R que fa estona que la veig allà en una repisa.

jo iniciant el llarg 14 megabusties a l'inici fins a mig llarg

Jaume i Jordi al llarg 14, aquí es torna finet amb pasos d'adderencia sobre placa

Llarg 15(Caminant,20 metres): Anem a l’esquerra i fem canvi de R.

Llarg 16(V+,50 metres): Surt el Jaume a la dreta de la R a buscar un diedre que desde sota pinta precios, la cosa cambia quan estem a mig diedre que es torna terros herbos, selvatic, ecsss!!!, lo pitxor la sortida per anar a la R, hem de sortir a l’esquerra del diedre avans no s’acavi.

Jaume inicia diedre en un principi prou bo, però despres selvatic i terros.

Llarg 17(V+, 25 metres): Surt el Jordi, (Jordi!!!, m’hauras de perdonar però ho he d’explicar)com que tots estem fets caldo menys el Jaume que sembla que esta fet per això de les vies llargeeees,  encara s’aguanta, el Jordi prova el pas i al final acava fent un pas classic, d’hombros desde l’espatlla del Jaume, Xapa el clau gros de sobre la R i fa Ao desde aquest i continua amunt ja per bosquet amb una velocitat terrible, dient:-vui sortir de la via !!!.

Jordi emulant als classics d'epoca al llarg 17(perdona jordi per'o la foto es molt bona, ja , ja)

Llarg 18(IV,45 metres): surt el Jordi de la R caminant i en un tres i no res es dalt cridan -deixam anar!!!!, en un primer moment el llarg es caminant per despres pujar en xemeneia , la R es troba en un lloc poc adient, a la paret de la dreta uns metres avans de sortir de la xemeneia, el Jordi fa Reunio uns metres per sobre a un arbre gros del camí de baixada, que es troba allà mateix.  Victoriaaa!!!!!!! despres de 10 hores i mitja sortim de la paret, falta 1 hora perque es faci fosc, hem d’espavilar a tirar aavall, foto de rigor i avall va.

Els tres artistes satisfets

Descens: Tal i com sortim de la via veiem unes marques blaves anem a  l’esquerre,Hi ha un punt que el camí indueix a equivocar-se i anar avall, mirar de anar per sobre, no baixar a una canal que també baixen les marques, trobem marques vermelles en un punt on s’ajunten amb les blaves en un espero on també la intuició es anar a la mateixa canal d’avans, aquí busquem unes marques vermelles que ens porten al descens de la ferrada regina per un camí equipat (descens Nuviola), d’aquí sortirem al parking de la ferrada, per arribar on tenim el cotxe hem d’agafar la carretera en sentit Andorra caminant un kilometre aproximadament.

Etiquetas: , , , , ,

4 comentarios to “Cinglera dels esplovins, Torre de Lleida, via Justel-Hita-Picazo 645 metres V+/Ae”

1. toni Says:

Eiiiiiii!!!! Molt xulo aixó d’anar a escalar els tres juntets………… li podieu dir al del mig que s’empases el “sabo” abans de fer la foto, jajajajajaj…..

Miki, molt guapo el teu blog.

Salut!!!!

2. Jaumegrimp Says:

Enhorabona Miki!! m’he cansat només de llegir la piulada.

• mikimiau Says:

Toni, gracies, es fa el que es pot, tot i que falta millorar-ho.
      Jaume gracies, no se si m’he cansat mes teclejant o escalant, crec que escalant, je je

3. Alt Urgell « lafura Says:

[…] https://mikimiau.wordpress.com/2011/04/07/cinglera-dels-esplovins-torre-de-lleida-via-justel-hita-pic… […]

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )