Bonica i tranquila via d’escalada quan tenim ganes de fer uns quants metres rapits de roca, amb bona roca, i no tant herbosa com diuen, on podrem practicar una mica l’autoprotecció, en un entorn solitari i precios.

Aproximació: De la carretera de Coll de Nargó a Bóixols agafar la pista que porta a Montanissell (km 20,4 aprox.), passats uns metres cal desviar-se a l’esquerra en direcció a Prats. Seguim durant un quilòmetre aproximadament i aparquem el cotxe a la dreta (petit parquing). Seguint unes fites a la dreta d’on hem aparcat, pugem pel llom fins arribar al peu de paret i travessem fins el peu de via  situada a la dreta d’un sostret en una placa tombada. Sageta i nom de la via i expansio a l’inici. (25 minuts)

Material: 10 cintes expres,Friends mitjans, algun tasco i varies bagues per llaçar ponts de roca i sabines.

Equipament: Als llargs trobem de tot ponts de roca llaçats amb una sirga d’acer, claus amb mallon(rarisim), i espits. A les reunions trobem un clau amb maïon i un espit, escepte la penultima que trobem un pont de roca amb sirga d’acer i un espit, juntament amb un pot de registre, i la ultima que hi han dos espits.

Orientació: Completament sud, no feu com nosaltres i eviteu els dies de calor.

Ressenya de la via: en portabem varies i la millor la que us deixo extreta del blog del coleccionista de vies http://2.bp.blogspot.com/_na15eW8Hclg/TQktXpheDJI/AAAAAAAAA74/BjW3nrxRMEw/s1600/El+cap+i+el+passarell.jpg

Ressenya del coleccionista de vies

Descripció de la via:

llarg 1(V+, 30m):Surto en diagonal a la dreta per una placa amb rampa fen alguna que altre aderencia, hi ha un clau a mitja placa que no es pot xapar perque esta molt entrat, a la dreta d’aquest hi ha una fisura poso un tasco mitja i continuo ara ja encarant una placa vertical molt protegida amb dos claus amb maïon i dos espits amb mobiments bonics un cop xapo l’ultim el terreny es torna més amable amb cantos generosos poso un friend mitja i continuo amunt a trobar la reunio situada a sobre en una gran terrassa.

Jo al llarg 1

Llarg 2(35 metres, IV): Surt el Jordi a l’esquerra en diagonal buscant el terreny més facil, possa un friend en un sostret i evitant-lo continua a l’esquerra en 15 metres desapareix la roca i el terreny es brut(terros i amb bosquet), continuem caminant fins a la reunio, situada a la dreta d’un sostre vermellos que veiem a l’esquerra.

Jordi al llarg 2

Llarg 3(V, 45 m): Surto a l’esquerra a buscar un esperó on hi veiem un clau, per sobre del clau hi ha un espit a 1 metre que no es veu desde baix, continuem tot crecant el camí més logic amunt, i un cop superat un altre resaltet anem en tendencia a la dreta.

Jo a llarg 3

Llarg 4(V, 35 metres): Surt el Jordi recte amunt, trobem un pont de roca  sense llaçar que desde sota fa mala pinta però un cop hi som es bonisim(no cal llaçar a la dreta hi ha una assegurança), aqui trobem unes presses molt grosses, un cop sortim de la vertical, el terreny s’ajeu i es una mica més finet anem en tendencia a una sabina que veiem a la nostra dreta per passsar per l’esquerra d’aquesta i una mica més amunt muntem reunio.

Jordi buscant el friend adequat al llarg 4

Llarg 5(IV+,35 m):Surto a llaçar un pont de roca que es veu desde la R, ara per la dreta ara pel mig finalment vaig per la dreta, sembla que la calor ja m’esta afectant massa, despres trobem un tram una mica més dificil sense ser complicat i just despres d’aquest ressalt anem en diagonal a la dreta per despres flanquejar a la dreta uns 8 metres fins la R. Quan arriba el Jordi a la R hem diu que m’esta afectant la calor, que a la sortida m’he complicat, que ell ha anat recte i que li ha sortit el pas al moment que jo he passat pel lloc més dificil, bé que hi farem es el que te el sol, tot i anar amb turbant, je je.

Jo mort de calor al llarg 5

Llarg 6(IV+, 30 m):Surt el Jordi per una placa fina seguint una fisura en diagonal a esquerres, i despres continua recte amunt saltant-se un pont de roca i un clau situats a l’esquerra,  tirant per sobre d’un pany de paret amb no gaire presa on disfrutarem de valent de la tecnica de l’aderencia  al final la paret ens porta a la reunio situada a la dreta.

Jordi a la fina placa del llarg 6

Llarg 7 (IV, 25 m): Surto a buscar uns baguetos a l’esquerra, xapo el primer i el segon m’el salto ja que no hi veig la logica de xapar-lo es troba a l’horitzontal de l’altre, tiro amunt per un petit diedre, continuo poso un friend mitja i xapo una expansió més amunt, despres d’aquesta arribo a un especie de cami vertical amb boixos, on passo fent una mica el mono-jabalí, arribo a un jardí i trobo la reunio i un pot de registre.

Jo al llarg 7

Llarg 8(V, 40 m): Surt el Jordi, a uns 8 metres de la R posa un tascó gran i continua amunt a buscar les assegurances que ja veu en direcció les antenes, anant a buscar un sostret que quan sortim ens quedara a l’esquerra i a la dreta tindrem una sabina.

Jordi al llarg 8

Jordi a la R8 desde el cim

Descens: Des de les antenes seguim la pista avall i fent ziga-zagues i de vegades tallant per dins el bosc , seguint tots els encreuaments a mà esquerra, arribem al cotxe en 1 hora.

Etiquetas: , , ,

8 comentarios to “Montanisell, serra de sant Joan, via el cap i el passarell a Montanissell, 275 mts, V+(V obligat)”

1. JOAN ASIN Says:

Ei enhorabona un bon racó, també deuria fer calor, oi?

2. Joan B Says:

Aquest parasol /mocador / drap de cuina és una passada !!!
    Quan vinguis amb mi hauràs d’anar més elegant o perdrem les amistats !!

salut i a tibar

• mikimiau Says:

Joan b, va de fabula, el seguire portant per escalar al sol, hauras de fer servir el fotoshop i borrar-lo, ja ja, es el que te escalar amb gent de lleida que t’enssenyen a fer coses rares.

3. Jamegrimp Says:

Bona activitat Miquel, però caldrà anar buscant cares nord!!

4. El col.leccionista de vies Says:

Hola Miquel. Celebro que us agrades la via… i també la ressenya
    Salut i a tibar

Joan

• mikimiau Says:

Joan p, gracies per fer aquestes ressenyes tan bones, la via ens va agradar molt, ens vam poguer relaxar força, despres de la ultima, ja ens tocava

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )