Montserrat, Gorros, ullal de la magdalena, via aresta Joan Manuel, IV+

Bonica aresta, Montserratina on abunden els cantos grosos, molt disfrutona, tot i el seu grau sobre el paper, demana atenció sobretot al tercer llarg,  ja que les assegurances ja no son tan bones i hi ha algun pas d’equilibri i decisio.

Ressenya de la via:

Ressenya by Mikimiau

Aproximació:Desde la sortida del funicular de Sant Joan anem a buscar el camí turistic de gorros i quan passem per sota de l’agulla de l’ullal, anem a buscar la part més baixa d’aquesta per dins del bosc brut i embroçat per algun dels corriols que pujen en aquesta direcció.

Material: 10 cintes expres i un friend mitja-gran pel tercer llarg.

Equipament: Equipada amb parabolts, espits i burils, totes les R son rapelables, i el primer llarg no hi han assegurances i tampoc hi ha posibilitat de possar-ne.

Orientació: nord-est.

Descripcció de la via:

Llarg 1(25 metres, III): Un cop a la part més baixa de la base, ens fixem a uns 25 o 30 metres d’on ens trobem hi ha una linea d’un bosquet estret, hem d’anar a buscar aquest bosquet i entrar-li per la seva esquerra, un cop a sobre d’una repisa ja veurem la Reunio de tres espits rovellats.(no hi ha assegurances)

traçat llarg 1, Monica a baix camuflada

Llarg 2(20 metres, IV): Ja veiem el primer parabolt desde la reunio, hem d’anar amb diagonal a l’esquerra, fins trobar la R.(quatre parabolts al llarg, la R 2 anelles amb parabolt).

Jo al segon llarg

Monica acavant el segon llarg

Llarg 3(30 metres IV+): Sortim recte amunt a buscar un espit anem seguint recte amunt, en algun punt anirem buscant el camí més facil a esquerra o dreta, pel camí trobarem espits en bon i mal estat, burils en molt bon estat i un parabolt, pel mig jo he posat un friend mitja-gran en un forat, desprès del parabolt trobem la R a l’esquerra, que es facil saltar-se’la.(tot i estar graduat de IV+, aquest llarg jo no l’he trobat facil, per mí seria potser V, aixo si, es molt bonic i et fa treballar el cap, suposo perque no estem acostumats a escalar entre burils i espits rovellats, je je.

Jo gairabé a la R3

Monica a l'inici del tercer llarg

Llarg 4(20 metres,IV): Anem seguint el fil de l’aresta tot seguint els parabolts, passem un llavi de roca discreta i arribem a la R.

Jo al quart llarg

Monica acabant la via

els dos dalt del cim

Descens: un sol rapel de 30 metres desde on ens trobem per la cara sud-est, o bé com vam fer nosaltres, fer el cim i caminar en direcció sud, desde aquí, baixem a una repiseta i fem un rapel més curt de 15 metres per la cara sud.

Monica al curt rapel

Etiquetas: , , , , ,

7 respuestas to “Montserrat, Gorros, ullal de la magdalena, via aresta Joan Manuel, IV+”

1. Joan B Says:

Molt maca aquesta via, segur que la Monica va disfrutar-la tot i que com dius tu, a la tercera tirada cal escalar de veritat i pot ser un V.
    És aquesta via a on hi ha les expansions velles xafades al costat d’algun bolt ? ara no recordo si hoi vaig veure aquí o bé era en alguna altra via .

salut i a tibar

• mikimiau Says:

Molt bonica la via, Joan B, la Monica va disfrutar del cim de la via no gaire, je je,
      i si en algun punt trobes burils vells xafats, el que sorpren es que no hagin reequipat la millor tirada de la via.
      Per cert com tens el peu, espero que millor
      Salut
      Miquel

2. Joan B Says:

El peu cada vegada millor.

Quins dies tens lliure per sortir ?

Joan

3. El col.leccionista de vies Says:

Bona via, si senyor i per a mi, el tercer llarg es un V. Pel que veig ,està una mica arregladeta, dons dius que hi ha algun parabolt. La he fet un munt de cops però tindre que anar de nou, que es curteta però et deixe un bos regust.

Salut i a tibar!

• mikimiau Says:

Si, Joan Prunera, l’unic llarg que no han arregllat es el tercer, jo fa anys ja l’avia fet amb un amic que ja no hi es, i aquest dia hem vaig escapar amb la Monica i hem vaig enrecordar molt d’ell, i si, el tercer llarg pot ser V tranquilament

4. Jaumegrimp Says:

Una via divertida, que recordo amb molt bona roca excepte el primer llarg on has de navegar entre llastretes; felicitats per poder escalar en parella!

• mikimiau Says:

Gracies, la via a mi hem porta molts recorts a part de que es maca, i gracies per lo de poguer escalar en parella, aveure si es va animant cada cop més la Monica