Malanyeu, paret del devesso, via Epirimountains,100 m, 6a+(V obligat)

Via força sostinguda que puja a la paret del devesso, amb roca bona, amb trams puntuals de roca no gaire bona.

Aproximació: Ens trobem a Malanyeu, passem ja a peu per dins el poble per davant de l’esglesia i anem seguin la pista de grava, al final de la pista trobarem una casa, just avans d’arribar agafem un corriol a ma dreta, primer de pujada, despres planejem i finalment baixem creuant la vall que separa la paret d’on estem tot creuant un rierol, tornem a pujar fins a peu de paret i hem d’anar a l’esquerra fins veure un socol caracteristic, la via comença a la dreta del peu del socol, com a referencia, uns metres a la dreta de la nostra via hi ha la pulcra desvirgada(xapa antiga amb nom”pulcra”).

Equipament: Equipada amb espits, reunions rapelables.

Material: 11 cintes expres, no hem posat cap friend, tot i que si es va just al segon llarg es podria posar un de mitja en una fisura diagonal, si no teniu el 6a+ consolidat porteu un estrep per l’ultim llarg.

Orientació: Sud, sud-est( a l’estiu a partir de les 5 de la tarda toca l’hombra.)

Ressenya:

Ressenya original

Descripció de la via:

Llarg 1(35 m,V-V+):Anem pujant per una placa amb molts forats, seguint els espits, una mica avans de la reunio trobem uns passos més dificils i coincideix que es on esta trencat el terreny, un cop passat l’ultim espit la roca es torna molt més bona i amb força canto per una especie d’espero arribem a la R.

Jo al llarg 1

Llarg 2(30 m, V):Anem recte amunt per de seguida anar en tendencia a la dreta fins un punt que els espits es desvien a l’esquerra passant un bosquet penjant per la seva dreta, i ja per terreny més facil i tombat arribem a la R.

Dani al llarg 2

Llarg 3(35 m, 6a+ó V -Ae): Sortim a caçar un espit que veiem a l’esquerra per terreny facil, un cop xapat anem recte amunt, passem un diedret molt bonic i pujem a sodre d’una repisa sobre el diedre, a partir d’aquí venen uns passos verticals i amb poca pressa que he fet amb l’ajuda dels estreps, tot arribant a la R recte amunt.

Desde R2 anem a caçar l'espit de l'esquerra.

Jo a R3, foto tirada desde mig llarg, no veiem aquesta paret desde la R2

Els dos cosins al cim

Descens: Nosaltres hem fet un primer rapel de 30 metres de la R3 a la R2 i un segon d’uns 50-55 metres fins a peu de via.

Etiquetas: , , , ,

3 comentarios to “Malanyeu, paret del devesso, via Epirimountains,100 m, 6a+(V obligat)”

1. Dani Says:

Via per disfrutar, la sorpresa esta al final!!

2. Jaumegrimp Says:

Malanyeu em va captivar des del primer dia que hi vaig escalar! es nota que us ho vau passar bé vosaltres també.

• mikimiau Says:

Daní, bona sorpres ja ho pots ben dir sobretot quan estas en una via que no et pensaves.
      Jaume, va estar molt bé llastima nomes poguer fer una sola via.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )