La Pastereta via Anoiram 190m. 6a(V+ obligat)

Via d’aventura, que guanya la pastereta per la seva cara oest, de variada escalada tot seguint plaques, esperons i diedres, amb força ambient a L2, amb roca no gaire bona en la totalitat de la via, exeptuant el tercer llarg, caldran moltes repeticions per sanejar-la.

Material: 12 cintes expres Joc de friends complert, bages per llaçar,  i nosaltres hem posat algun tricam.

Equipament: Via equipada amb parabolts a les R i parabols claus i alguna baga als llargs, no hi ha cap reunio rapelaple.

Orientació: Oest.

Aproximació: Deixem el vehicle a l’aparcament gran del clot de la monica, tot seguint unes marques blaves, anem per l’esquerra de la vall per despres passar a la dreta i un cop aquí ja veurem la nostra paret, la via no es facil de trobar, anem flanquejant la paret en direcció nord, passant per un bosquet, tart o d’ora trobarem una canal amb troncs i arbres caiguts i forces puntxes, doncs aquí es on entrem tot pujant en plan porc senglar fins que trobem la placa que surt a la foto del llarg 1.

Ressenya de la via:

Ressenya de l'operturista

Descripció de la via:

Llarg 1(50 m,IV): Sortim per una rampa llaçan una sabina a la nostra esquerra situada en una fisura i anem pujant per la placa en direcció a un muret que es veu desde baix, a uns trenta metres de terra veurem un pont de roca llaçat a ma esquerra el llacem i continuem recte amunt ja per terreny més vertical a buscar la part més devil del mur que veiem a l’inici del llarg, allà trobarem la R, al lloro que no es veu heu de confiar que esta allà.(llarg net).

Jo iniciant la via

Llarg 2(55m. V+ obligat): Sortim flanquejant completament a la dreta, passem per darrera de la paret i anem a buscar un esperó molt evident i trencat, desde sota no es veuen les assegurances, enirem trobant claus i parabolts, al final de l’espero hi ha un aleje d’uns 12 metres fins la R, llarg clau de la via mes que res per la distancia entre assegurances.

Joan iniciant L2

Jo al final de L2

Llarg 3(55m. V): Sortim per una placa compacte a la dreta, el primer parabolt esta molt amunt però es soluciona amb un friend mitja, un cop xapats els tres parabolts del llarg, anem a buscar una gran alzina la xapem en una baga que penja i anem en tendencia a l’esquerra per terreny facil fins un bosquet que continuem a l’esquerra a buscar l’ultim mur vertical on es troba la R 3.

Jo a L3

Llarg 4 6a(V,V+ obligat): Anem seguint les assegurances per terreny trencadet entrant en un diedre fisura molt evident i força trencat a trams fins que arribem a la R4 que es troba a uns metres del cim.

Joan a l'inici de L4

Jo acavant la via

Foto dels dos satisfets, despres de molts duptes pel plujim que ens ha anat acompanyant

Descens: Desde el cim ja desencordats, continuem la carena amunt sempre per la part més alta i seguin la logica (facil de seguir) fins que en uns 10 minuts arribem a un corriol amb marques blaves, que seguim a l’esquerra, fins trovar una bifurcació que tornem a agafar a l’esquerra tot passant per davant del serrat alt d’en muntaner, i posteroorment empalmant amb l’aproximació que hem fet per trobar la pastereta.(en total 3/4 d’hora)

Etiquetas: , , ,

7 comentarios to “La Pastereta via Anoiram 190m. 6a(V+ obligat)”

1. Jamegrimp Says:

Una altra al sac! sembla prou interessant pel que expliques caldrà aprofitar algun matí abans no faci massa calor Enhorabona.

• mikimiau Says:

Jaume, el traçat es molt bonic i logic, ara, això si, vés ben preparat per les presses mobils, es una via per fer orientació, sobretot el primer llarg i el segon.
      Joan Asín, tot un plaer repetir vies teves, tot i que aquesta m’ha costat un xic, més que res per la distancia dels seguros del primer llarg,ja ja.
      Joan B, els dibuixos seguiran, tot i que com que no tenia molt de temps i la ressenya sobre foto es veia bé, no ho vaig dibuixar en el seu moment, però potser la retoco i li faig un dibuix d’aquets cutres meus, je je.

2. JOAN ASIN Says:

Gràcies per a repetir la via Miquel.

3. Joan B Says:

Bona piulada Miquel.
    Hi trobo a faltar el dibuix de la via….
    je je je.
    Salut i a tibar

4. joan Prunera Says:

Bona via. La roca està molt trencada o es passable? A veure si quedem algun dia per que “em portis a escalar”

Salut i mosquetons!!!

• mikimiau Says:

Hola Joan Prunera, el que m’has de portar a escalar ets tu!!!, en quan a la via, vam pujar però, per mi esta força trencada, i les assegurances no ajuden gaire ja que no son properes als trams més facils, també he de dir que soc un cagat, je je.

5. joan Prunera Says:

Miquel, tu seras “cagat”, però “deunidó” les vies que fas… jejejejejeje. En els tramps fàcils no m’importa no tindre gaires assegurances, però als dificils… iaxó es una altre tema. Si un dia vols anar a escalar, aqui tens el meu mòbil. 659 258 246 sense cap compromis, tu mateix.

Au a gaudir de la roca!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )