La Pastereta, via Aresta est, 100 mts, IV+

Bonica via amb roca de primera, a destacar el segon llarg, pels grans codols i la seva verticalitat a l’inici d’aquest, i la posivilitat de l’aventura de fer un cim, on escalarem poc però farem una bona excursió.

Aproximació: desde l’aparcament del clot de la Monica, seguim el camí marcat de color blau, que puja al serrat alt d’en muntaner, a l’alçada de la part baixa de la pastereta(20-25 min.) ens desviem a la derta seguint unes fites que van a la cara oposada de la que ens trobem de la pastereta, un cop a peu de paret, ja al vessant est buscarem un camí equipat amb una corda vella, un cop superat el tros de corda, pujarem una mica mes amunt pel costat dret, on arribant a la basse de la paret trobarem la R 0.

Equipament: Parabolts i reunions rapelables.

Material: 10 cintes expres, i alguna baga per llaçar si no rapeleu i feu l’ultim llarg.

Orientació: Est

Ressenya:

Ressenya by Mikimiau

Descripcio de la via: Nosaltres vam fer els tres llargs que marca la ressenya, i vam continuar amunt, fent un quart llarg de uns 58 metres i en una  solida sabina vam muntar la nostra R 4, a partir d’aquí ens vam desencordar, i vam continuar pujant per terreny poc exposat i fàcil uns 15 minuts tot seguint la carena.

Llarg  1 (30m,IV+): anem seguint els parabolts fins una baumeta on es troba la R, el terreny es ajegut i amb presses molt bones, on en algun moment no ho son tant i hem de jugar una mica de peus.

Jo al llarg 1

Isaac al llarg 1

Llarg 2(30m,IV+): Sortim per l’esquerra de la reunio i seguim recte amunt llarg força vertical al principi despres s’ajeu i martxa en tendencia a la dreta per arribar a la R.

Jo a llarg 2

Issac resolent els bonics passos de l'inici del llarg 2

Llarg 3(40 m,IV): surt recte per anar en tendencia a la dreta, té un primer pas de quart, per tornar-se facil(III-II) i aixi arribar a la ultima reunio de la via.

Isaac a llarg 3

Jo a llarg 3

Llarg 4(58m,III): Anem a buscar la part més alta de l’espero que veiem trencat desde la R, just avans de pujar-hi trobem una R molt antiga la xapem i ens pujem sobre la part trencada, tot i l’aspecte aguanta bé, pel camí anem llaçant alguna sabineta i trobem assegurances  de tant en tant de tot tipus, quan les cordes de 60 gairabe no arriben anem a la dreta a buscar una bona sabina i muntem R.

Jo al nostre llarg 4

Isaac a llarg 4

Isaac a l'alçada de la R4 improvitzada, a partir d'aquí ens desencordem

Descens:Ens desencordem i anem seguint el llom i el camí més evident fins que a la part alta arribem a una bifurcació de camíns amb marques blaves, l’agafem a l’esquerra de baixada, el seguim i arribarem a una altra bifurcació(dreta a pollegons,esquerra clot de la monica)on enirem un altre cop a l’esquerra, continuem baixant i en poca estona estarem a l’alçada del camí que hem fet servir per l’aproximació ( 1 hora de baixada desde la nostra R4).
Hi ha la opcio de rapelar desde la R3 però no la se explicar perque nol’em feta.

Etiquetas: , , ,

4 comentarios to “La Pastereta, via Aresta est, 100 mts, IV+”

1. Jamegrimp Says:

Una bona activitat, aire entre assegurances per anar educant el “coco” i una patejada que deu n’hi dó.

• mikimiau Says:

Gracies Jaume, una bona excursió, més que escalada, però esta bé variar, hem va agradar molt, les assegurances, només recordo un punt on dius, “no caiguis” que es al segon llarg quan surts del tram més vertical, però hi han molt bones presses que fan que confiis en tu, i l’ultim llarg que nosaltres vam fer, aquí si que fas anar el coco, però es fa bé es facil, només has de triar bé on poses mans i peus per no arrancar res.

2. joan prunera Says:

Hola Miquel. Jo he surtit per dalt fa molts anys, el primer cop quan vem fer la via del amics, que es l’Aresta Brucs. altres cops rapelem desde el rapel que hia per la mateixa aresta i en 50 metres arribes al contrafort, despres, desgrimpadeta fins a peu de via. Encara que siguin fàcils, lo nostre es escalar, la qüestio es penjar-s’hi. Som com nens!

Salut company

• mikimiau Says:

Joan P, hem va agradar molt sortir per dalt, es molt romantic, rapelant pots fer alguna altre via, i com dius la qüestio es escalar es igual si es facil, i de tant en tant ja va bé que sigui facil, al cap li va bé descansar, ja ja.
      Salut i a tivar

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )