Paret de la codolosa,via campions,70 m., V-Ae

Bonica via de l’ultima fornada a la paret de la codolosa, a destacar la curta però bona placa del segon llarg, sense menysprear la resta de via, que en conjunt es força atractiva.

Aproximació: sortim del carrer graus de collbató i anem seguint el GR que puja al jardinet, de seguida trenquem a la dreta en direcció la cova de la codolosa, per un camí molt arreglat, passem la cova i la via queda entre la via rampa i la full equip, primer parabolt d’acer inox. a 8 metres i pont de roca llaçat de color verd visibles desde el terra.

Material: tot i que la via es troba equipada, jo vaig posar dos friends mitjans i un tricam petit, faran falta unes 8 cintes o 10 si afegiu alguna altre assegurança.

Equipament: ponts de roca equipats amb baga, i parabolts, les reunions son rapelables totes menys la primera.

Orientació: Sud, tot i que el sol a les 5:30 de la tarda en aquesta epoca ja s’amaga i toca l’hombra.

Ressenya de la via:

Ressenya by Joan Baraldes

Traçat de la via:

Llarg 1(V, 35 metres): iniciem la via per una especie de diedre una mica trencat, superem un petit resalt despres del pont de roca, i ja per terreny mes zencill arribem a la R 1, tot passant per davant de la R1 de la via “la rampa”, i continuant uns metres més amunt on fa un cambi la paret i es posa més tiesa.

Jo al primer llarg

Mònica al primer llarg

Llarg 2(Ao- V,15 metres): Aquí intento provar el pas en lliure, ja que a segons qui ja li ha sortit, però no m’ensurto, m’estorva la Mònica a la reunio i tampoc estic molt fi, sembla que en lliure deu de sortir 6a+, més o menys, faig dos Ao i surto en lliure, la Mònica hem diu que no pujara perque té una politja trencada del dit, així que empalmo aquest llarg amb el seguent, les cordes no rocen en exès.

Traçat inici segon llarg

Llarg 3(IV+,20 m.): Mirat desde baix sembla un llarg lleig i trencat però quan t’hi posses es un esperó bonic d’anar buscan peus força bons i un xic trencat a dalt, que hem de sortir recte amunt passant per l’esquerra d’un gran blog suelto per terreny facil, no anar a la dreta, ja que aquella reunio es de la via full equip.

Paret del tercer llarg foto feta desde la R2 un cop rapelat, el traçat passa un pel a l'esquerra de la corda.

Descens: Un rapel curt fins la segona R i un de llarg de 50 metres fins el terra, a mig camí hem trobo amb la Mónica a R1 sempre pacient esperant-me.

Etiquetas: , , , ,

7 comentarios to “Paret de la codolosa,via campions,70 m., V-Ae”

1. Joan B Says:

Ei Miquel,

Me’n alegro que t’hagi agradat la via. A mi tampoc em surt en lliure la sortida de la R1. Per cert aquesta R1 si que és rapelable tot i que no hi ha anella per fer-ho.
    Salut i a tibar

• mikimiau Says:

Hola joan B, molt rapida i bona la via, la vull repetir per tornar a provar el segon llarg que crec que li vec el color, l’altre dia hem vaig petar provant-lo, el rapel que dius el fas desde la sabina del costat?

2. Jamegrimp Says:

Aquest començament de segon llarg sembla que tiba fort no? s’haurà d’anar a tastar; Ah! compte amb la politja Mònica, que aquestes lesions dels dits són punyeteres si no les hi fas cas…força esparadrap per protegir la zona i res de tibar en sis setmanes!!

• mikimiau Says:

Jaumegrimp, el segon llarg es curtet però molt bonic, a la sortida de la R els cantos son lluny però molt bons, els peus hi son però molt petits, es qüestio de trobar la seqüencia, es factible en lliure, estorba una mica la R.
      Mònica, jo ja l’he fet, ara et toca a tu tirar-la tota de primera, quan vulguis hi anem.

3. Monica Says:

Miquel si que hem de repetir la via, mes que res per aconseguir fer-la tota.
    Joan B. la via es molt maca i entretinguda, almenys el primer llarg que es el que vaig poder fer jo, pero el que continuava es veia encara millor.
    Jaume gracies pels consells de la politja del dit, crec que per sort no la tinc trencada, vaig escalar l’altre dia apretant força, i nomes la vaig notar quan es va refredar.

4. Joan B Says:

Miquel,
    La primera reunió és rapelable però hi has de posar una baga i un maillon !!!
    Una reunió no rapelable és aquella que no et permet arribar a la de sota o bé al terra perquè hi ha un flanqueig o algun alte impediment.
    En tot cas aquesta és una reunió no preparada per rapelar, je je je,

Salut i a tibar

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )