Magdalena inferior, via walt disney ,IV, 85 metres

Bonica via que guanya la cara sudest d’aquesta roca, amb un equipament un pel vell i oxidat, conteu que el grau es antic, res a veure amb els quarts actuals, hi ha punts molt verticals.

Aproximació: Aquest cop pujem amb el funicular que ens deixa a Sant Joan tal com sortim agafem el camí turistic de gorros que ens portaria a Sant Jeroni (sortint del funicular a la dreta), un cop passem la gorra marinera i pujem algun grao, ens desviem a l’esquerra per un corriol força xafat i anem a buscar les escales de Jacob, les pujem i quan hi ha el camí planer caminem uns 10 o 12 metres passant per davant de la via Apia(parabolts verds) la nostra via queda a l’esquerra d’aquesta, per localitzar-la veureu un buril nou xafat i a sobre dos parabolts nous.

Equipament: dos parabolts nous a l’inici de via, la resta espits força robellats, la primera R no recordo si es podia rapelar, la segona si que hi ha anelles.

Material: un cordinet per llaçar un merlet al final del tercer llarg, molt aprop d’on vaig fer baixar unes llastres, i cintes expres unes 8 aproximadament.

Orientació: Sudest.

Ressenya de la via: Us deixo la meva en quan al grau conteu algo més ja que es una via antiga oberta  l’any 1983, també podeu trobar una ressenya al antic llibre de gorros del luichy .

Ressenya by Mikimiau

Observacions personals: les assegurances com ja he dit son espits vells molt robellats la majoria que no donen molta fiança, i no sempre estan alla on voldries, a l’ultim llarg hi ha un alejillo d’uns 10 metres amb caiguda molt lletja a una repisa, a no ser que veigüeu un merlet en un punt on es veu que falta roca, una llastra que vaig tirar jo mateix perque no prengues mal algu.

Això si la via val molt la pena, la roca es molt bona i solida, amb uns cantos grossos, i en algun punt molt vertical on realment disfrutes escalant, es fa curta, aquell dia només vam fer aquesta ja que vam acabar molls per la boira.

Descripció de la via:

Llarg 1(30 metres IV): Sortim d’un buril nou xafat, xapem dos parabolts i a continuació trobarem espits, el primer una mica a la dreta, els anem seguint, passarem un ressalt molt vertical, un cop passat anem en tendencia a l’esquerra i trobarem la R.

Joan a L1

Llarg 2(25 metres IV): Sortim en uns primers passos molt verticals amb molt bona pressa i ben protegits, cal buscar una mica el millor camí, despres escalem per terreny mes tombat una mica a l’esquerra per despres anar recte a trobar la R al final d’una canal poc pronunciada.

Jo al segon llarg, aquí li dic al Joan que la via martxa una mica a l'esquerra

Joan entre boires a L2

Llarg 3(30 metres IV): Recte amunt al final del llarg on es molt vertical podrem llaçar un merlet per despres trobar un espit a uns 5 o 6 metres del merlet i arribar a la Rque es troba una mica mes a la dreta, a l’esquerra trobarem la R de la  via Kontuz.

Joan al tercer llarg

Joan sortint de la via , foto desde el cim

Descens: Com totes les vies d’aquesta roca baixem amb un sol rapel de 35 metres fins al terra per la seva via normal situada a la cara sudoest, amb el Joan Baraldes avui hem rapelat una mica més a l’esquerra a tocar de la via “Quebrantahuesos” i ens hem donat compte que amb una sola corda de 60m podem baixar molt justos.

Etiquetas: , , ,

6 comentarios to “Magdalena inferior, via walt disney ,IV, 85 metres”

1. Jaumegrimp Says:

Ei Miquel, no sabia que estàveu per allà, nosaltres amb el Mingo érem a l’aresta del Violí i sentíem veus, deurieu ser vosaltres. La boira però per sort no ens va afectar tan com a vosaltres, al començament a la zona del puntal de l’Albarda era més emprenyadora, però a la Miranda de Sant Benet es va aixecar a mitja via.

2. JOAN ASIN Says:

Ei Miquel “no vegis” de hauria ser difícil trobar la via no?

3. Joan B Says:

Hola Miquel,

Em sembla que t’has quedat curt amb la graduació de la via !!
    Si només és IV com dius a la ressenya, llavors nosaltres som molt dolents i ni els IV escalem bé…..

Jo hi poso passos de V tant a la primera com a la segona tirada

Salut i a tibar

• mikimiau Says:

Jaumegrimp, precisament parlava de tu el joan aquell dia, vam baixar mes tart de les 9 per no pagar parking, llastima no haver coincidit.
      Joan asín, el que més ens va despistar de la via es que hi haguessin dos parabolts nous de trinca a baix i tot lo altre eren espits en mal estat la majoria, la boira nomes emprenyava perque vam acabar xops.
      Joan b, he fet la ressenya com la original, tot i que penso que el grau real es de V En tots els llargs, com ja aviso al blog que el grau es antic, fins la proxima potser aquesta setmana que be.

4. Joan B Says:

Miquel,

Jo soc de la opinió que la ressenya que pengis en el teu bloc, si és teva, ha de tenir la graduació que tu penses que te la via i alhora advertir-ho si hi ha diferencies respecte a l’original, que pot ser que faci molts anys que es va fer.
    Del contrari pots portar a confusió als que segueixin el teu bloc.
    Qui s’imprimeixi la foto de la teva ressenya i no recordi el comentari que hi fas en el bloc, quan faci la via se’n recordarà de la teva família quan es trobi fent passos de V quan ell es pensava que només eren de IV.

Salut i a tibar

• mikimiau Says:

Gracies Joan B pel consell, ja he possat en color groc dins de la ressenya, que la via realment té passos de V actual.
      Miquel

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )