Mola de Sant Honorat, Via Núria, V+/Ae, 220 m

Via elegant, pel seu atractiu i logic traçat, amb roca no molt bona però aceptaple per la zona d’on es tracta, on les assegurances no ens ajudarant gaire a trobar el camí, ja que estan rovellades, anant sempre pel camí més facil.

Orientació: Nord

Material: 14 cintes expres i un friend mitja, aquest només pel primer llarg, i un estrep.

Equipament: Espits rovellats, les reunions NO son rapelables.

Ressenya de la via:

Ressenya by Mikimiau

Aproximació:Passat Oliana, en direcció Andorra, just creuat el pont anem a l’esquerra seguint els cartells de l’hostal del boix. Des de l’Hostal del Boix continuar per la pista forestal fins a l’ermita de Castell-llebre, on deixem el cotxe. Continuem a peu per una pista en forta pujada. Bifuració. Prenem el primer trencall a mà dreta al principi en forta baixada , deixant a l’esquerra una pista amb una cadena per on despres baixarem i el seguim fins que en un revolt surt un corriol a l’esquerra fitat, el prenem i en uns minuts trobem un altre punt a l’esquerra marcat amb fites que prenem, Atencio!!! un cop en aquest nou trencall hem de passar per sota un arbre caigut tot fent el penitent(de genolls), la tendencia aquí es anar a l’esquerra i hem d’anar amunt. creuarem un rierol sec i un cop aquí hem d’arribar sota de les parets. Per arribar a peu de via hem de pujar pel mig del bosc fins a la paret. No hi ha camí, però una fita indica el punt on hem de començar a pujar. Calcular una hora i quart aproximadament per a l’aproximació.

Descripció de la via:

Llarg 1:(50m, V+/Ae ó 6b): Roca força bona exeptuant algun tram curtet, a l’inici nosaltres fem uns primers passos d’Ae ó Ao, a partir d’aquí ja en lliure anem més o menys rectes tot buscan el camí més facil, passarem per dos punts on inciten a la confusió de si la reunio habia d’estar allà, ja que en dos punts hi ha un casquillo d’espit al costat de la xapa, passem de llarg i arribarem a la Reunio bona, aquest llarg es molt mantingut en V+, a mig llarg podrem possar un friend mitja en una fisura vertical.

jaume a llarg 1

jo al primer llarg

Llarg 2(35 m, V/Ae ó 6a): Aquí el més dificil es xapar el primer espit, que no esta lluny, despres de probar-ho de varies maneres, surto i el xapo, a partir d’aquí vaig tens al principi, tot buscant els espits ronyosos, fins que al final no se per que hem vaig tranquilitzant tot i la llunyania d’alguna d’aquestes peces dignes de museu, i hem concentro amb la roca, fins que arribo al tros que marca 6a o Ae, on no dupto en treure l’estrep, ja que encara no m’acabo de fiar d’aquesta roca faig un pas d’un espit més nou que es mou per anar a caçar el cordinet que penja d’una xapa robellada, que alguna anima caritativa ens ha deixat per poder fer el pas més comode, sento uns espatecs miro el cordino i esta bé, res, millor que no m’ho pensi i tiri amunt, el terreny permet progresar en lliure en passos fins el terreny s’ajeu i es suavitza , arribo a la R glorios.

jo al segon llarg

jaume a llarg 2

Llarg 3 (35m, IV+):  puja força recte nosaltres hem anar serpentejant entre les assegurances tot seguint el camí més facil, tot i que no es tan facil com sembla desde baix, la ressenya que portavem marcava III, a nosaltres ens ha costat vastant més i per això he possat IV+, tot i que en algun ressalt pot ser algun V i tot.

jaume a llarg 3

jo al tercer llarg

Llarg 4 (30m, IV): Igual que l’anterior un xic més facil, el més dificil es entrar a la R on tampoc veurem cap assegurança hem d’anar recte un pel a la dreta de la baumeta allargada aprop d’uns arbustos, un cop a la repisa de la baumeta veurem l’assegurança i un cop xapada en uns metres rectes per sobre arribem a la R.

Jaume a R3 foto desde R4

Llarg 5 (30 m, III): Sortim recte pel camí més facil, no veurem cap assegurança desde la R, ja que la primera esta a uns 6 metres i queda tapada per un dels resaltets, anem a buscar la R al centre de l’esperó amb una mica de tendencia a l’esquerra d’aquest.

Llarg 6(40m, V): Flanquejem en diagonal a la dreta creant un angle fictici d’uns 45 graus entre la reunio i el fil de l’esperó, al fil trobarem el primer espit un cop xapat anem recte amunt tot seguin el fil, i anant a buscar una fisura descrostada que s’ens queda a les mans, l’acariciarem amb carinyo, fins arribar a un repla on hi ha una reunio que ens saltarem i continuem una mica a l’esquerra on xapem l’ultima assegurança i arribem al cim on al terra trobem una R de quatre espits.(Al tram de la fisura podem fer Ao si no veiem clar agafar-nos a la pedra)

jo al sise llarg

Jaume a prop de la R intermitja al llarg 6

Foto cim

Descens: Un cop al cim seguim un corriol cap a l’est que ens portarà fins una pista que haurem de seguir . Un cop a la pista NO agafar un trencall a la dreta corriol fitat, ja que fariau cap a l’Hostal, seguir la pista amb amb varies bifurcacions però senyalitzada amb panells informatius direcció
Castell Llebre. Calcular una hora de baixada.

Observacions i vivencies personals:

L’aproximació es força selvatica i perdedora un cop al bosc aneu amb molta intuició en tendencia a l’esquerra, i arribareu a la roca, un cop sota la basse heu d’anar a buscar uns corriols que agafareu a ma dreta pujant, que us portaran a peu de via.

La via es força bonica i estetica,m’ha sorpres, i la roca es força bona dins el que cap, la roca més dolenta la trobarem a l’ultim llarg.

Les assegurances són espits tots rovellats menys un, no son llunyanes tot i que en algun punt si que hi ha algun alejillo, a mí al principi no m’han donat molta confiança, despres com que no hi havia res més m’he hagut d’adaptar.

Etiquetas: , , , , ,

3 comentarios to “Mola de Sant Honorat, Via Núria, V+/Ae, 220 m”

1. Jaumegrimp Says:

Ep! és veritat que és nord! jo pensava que aquí ja no si podia escalar per la calor, però veig que sí! Felicitats!

• mikimiau Says:

Joan prunera, la via esta be val la pena caminar per fer-la. Si pots ves-hi que t’agradara.
      Jaumegrimp tot i ser nord no li toca l’ombra fins a les 12 + o – sort que el dia estava tapadot.

2. Joan Prunera Says:

Ei Miquel!!!! aquesta la tinc pendent desde fa un munt d’anys… Quina envejaaaaaa!!!! Ara quan tingui una estoneta, em llegeixo l’aventura.

Salut company!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )