Miranda de la portella via CADE 140 metres

Nomès puc dir una cosa d’aquesta via, espectacular!!!, classica per exelencia, es fa curta, variada, passant per l’artificial la placa diedre i xemeneia, cal a dir que la via tot i ser curteta, s’ha de treballar i anar concentrats en algun punt on corre força aire entre assegurances.

Aproximació: Desde l’aparcament d’agulles o can Massana, anem a buscar el coll de portelles un cop allà, agafar el primer corriol a la dreta que de seguida ens trobarem penjats amb els peus sobre la roca de la portella gran, anem flanquejant i sortim del bosquet, veurem el dau d’agulles avans d’arribar a aquest agafem una canal a la dreta que fa baixada, desde dalt avans de la canal veurem la llastra caracteristica de la via que anem a fer,anem baixant amb cuidado i arribem a sobre una gran roca foradada als nostres peus, per aquí buscar una fisura i veurem la ristra de parabolts entre espits i burils, ah! i també la Ro.

Orientació: Oest tot i que anant a la tarda com nosaltres, només ens tocara el sol als dos ultim llargs.

Material: Friends mitjans i algun alien fins el vermell per l’ultim llarg i el final del segon llarg, una plaqueta recuperable pel primer i tercer llarg, tot i que es prescindible.

Equipament: Trobarem una mica de tot burils espits i parabolts, curiosament estan millor alguns burils que alguns parabolts, totes les R son rapelables de dos parabolts del 10 amb la inscripcio CADE 50 ANYS.

Ressenya de la via:

Ressenya by Mikimiau

Descripció de la via:

Llarg 1 30 m. (V/Ae): Començo amb pasos d’artificial equipat fins a mig llarg, aquí hem trobo un cordinet passat per un minuscul pont de roca que només faig servir per progressar sense mirar massa no sigui cosa que peti, despres continuo xapant burils i algun parabolt amb excursioneta en lliure fins a la R per un diedret amb bon cantó.

Jo al primer llarg

Jota arribant a la R1

Llarg 2 40 m.(IV+): Llarg de xemeneia, el fa el Jota, no trobem cap assegurança en aquest llarg, tot i que es possible col.locar algun alien i algun friend mitja en la fisura que trobem al final del llarg, tot i que no cal ja que si caus quedes encastat, llarg per riure una estona i anar fent el cuc crec que he fet servir totes les parts del meu cos per passar i quan dic totes vui dir totes, ja ja ja.

Jota al segon llarg

Jo sortint del segon llarg

Llarg 3 40 metres V/Ae: Sortim en diagonal a la dreta en lliure a buscar un morret i fer un cambi de bessant, un cop al morret faig tres Ao i surto en placa fins a la R , en aquest tros final m’enfronto als meus amics els alejillos, deu ni do, arribo a la R i faig un crit de satisfacció, he vibrat molt en aquest llarg.

Jo al tercer llarg apunt de cambiar de vessant

Jota al tercer llarg ja arribant a la R

Llarg 4 30 metres V+/Ao: el que més costa es fer el diedre que tenim davant nostre, aquí pot anar be un camalot del 2 per la fissura (si el portes, eh! Jota) per sobre la xapa un cop passat això anem a buscar una sabina i d’aquesta tirem amuunt per un diedre-fisura descrostadot, en aquest punt també eniran bé els “amics” mitjants(també si els portes), només trobem el primer espit despres no hi ha res més.

Jota al quart llarg despres del pas compromes,

Jo sortint de la via

i els dos protagonistes de la tarda

Descens: rapel d’uns 20 metres per la cara est.

Impressions personals: via variada, on tot i que la via esta reequipada cal anar rodat a trobar peces en no molt bon estat i no sempre aprop, el segon llarg es molt original i el cambi de vessant del tercer es impressionant, llastima no sigui més llarga, el dia fantastic, gracies Jota per aquest regal.

Foto d'un dels parabolts que trobarem a les R

Etiquetas: , , , , ,

3 comentarios to “Miranda de la portella via CADE 140 metres”

1. Joan B Says:

Molt bé Miquel,
    Ja tens una altra clàssica al pot, i aquesta és de les que recordaràs sempre per la xemeneia que vas fer-hi amb !! totes !! les parts del teu cos. je je je

Salut i a tibar

2. Joan Prunera Says:

Ostres quins records!!! Imagina-t, el primer llarg. el primer cop que la vaig fer l’any 82, no hi habien parabolts… tenies que pitonar tota la fissura fins que s’acabava i llarvors en lluire fin la gran savina de la xemeneia… en aquest tros no habia res!!!. La xemeneia la graduavem de III+… bufff. Tinc que tornar-la a fer.

bona activitat company!

• mikimiau Says:

Gracies Joan B si que m’enrecordare de l’arrossegada per dins la xemeneia.
      Joan Prunera molt bonica la via per fer el primer llarg doncs avans deuries trigar una estoneta despres de tant clavar, el segon llarg es especial i graduar-lo es fa dificil de u ni do III+ ja ho vaig veure a la ressenya jo li dono una mica més però ja se sap que avans graduaven bé, je je.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )