Roc de benavent via Chiricahua roc 190 m. 6c ó V+/Ae

LLoc tranquil i solitari tot i el soroll de la carretera, una altre d’en Joan Vidal, on ens haurem de fixar molt bé amb el peus ja que de mans enirem una mica justets, via de sis llargs molt rapida gracies a equipament, tota rapelable tot i que surt més a conta baixar caminant, a destacar el bonic primer llarg i la original R 4, cal anar al lloro amb algun bolo mobil però en general la roca es bona.

Ressenya de la via:

Hi volten varies per la xarxa, tant la del luichy com la d’en Joan vidal son bones, si voleu saber els graus en lliure millor la del Luichy, aquí us deixo la del operturista i la foto amb les R i els llarg resseguits i els graus orientatius que ens han semblat a nosaltres.

Resenya by Indi

Resenya by Mikimiau

Orientació: Oest, hombra fins les 14:00

Equipament: Parabolts.

Material: 15 cintes expres, res més, l’estrep no l’hem tret si aneu justets millor portar-lo, i no cal posar res més d’assegurança.

Aproximació: entrem al poble de benabent en direcció al cementiri per una pista asfaltada que de seguida deixem just per sota el cementiri passa una pista en més o menys bon estat de terra i pedra, l’agafem i continuem planejant fem alguna pujadeta i alguna baixada i quan tinguem uns camps a la vista a peu de camí en algun dels parkings petits deixem el cotxe, Hem de veure la paret desde aquí, i fixarse en l’agulla caracteristica, haurem d’anar en direcció aquesta travessant dos camps per despres entrar en un petit bosquet, la via comença a l’esquerra d’una gran entosta, ja veurem els parabolts força nous.

Descripció de la via:

Llarg 1, 6a 35 m: Surto jo, vaig fent al principi una mica tens però en breu hem relaxo al veure que les assegurances estan al meu gust, je je,, aquest llarg no el faig net a mig llarg faig alun que altre Ao, en un punt on es posa una mica desplomat. Es tracta de seguir la fisura diedre que forma l’entosta amb la paret, amb algun pas de finura i algun altre d’atletic , un cop a sobre l’entosta continuem recte amunt i a 6 metres trobem la R.

Jo al primer llarg

Josep arribant a la R1

Llarg 2, V+ Ao 35 m: Surt el Josep i ho prova en lliure i arriba bé fins un punt on despres de provar-ho varies vegades i sentir-lo renegar que no hi ha ni mans ni peus decideix fer un Ao i continua fins dalt, en lliure deu sortir sobre el 6c.

Josep al pas clau del segon llarg

Jo arribant a R2

Llarg 3, V+ Ao 25 m: Surto jo, intento el pas en lliure, i al veure que no hem surt de seguida hem rendeixo, i faig un Ao per continuar amb una placa foreça aca amb bolos de totes les mides i colors vaig flanquejant a l’esquerra i despres segueixo recte pertornar a anar a la dreta on hem trobo amb una pantxeta on sense pensarm-ho gaire faig dos Ao estirant-me molt, i continuo uns metres facils fins arribar a la R.

Jo al tercer llarg

Josep arribant a la R3

Llarg 4, V+ Ao 35 m: Surt el Josep i només sortir se li arranca un bolo i queda penjant de les cordes, torna a sortir fa un Ao i continua amb placa tombada amb no gaire presa, i la que hi ha una mica trencada, continua amunt per una placa plena de liquens, anant a buscar una gran cova per la seva dreta, a l’esquerra hi ha la reunio on arribem caminant una mica ajaguts.

Josep al quart llarg

Jo arribant a la R4 curiosa

Josep com a casa seva a la R4

Llarg 5, V+ Ao 30 metres: Surto de la cova despres de fer-nos un munt de fotos i nomes sortir ja faig un Ao, tot i que en lliure no deu de ser més de 6a, però no dona gaire confiança la roca esta força trencada, el llarg en si es lleig i brut, no m’adono i quan surto dels parabols més seguits baig massa recte en direcció a una sabina un cop soc allà miro i beig el parabolt a dos metres a la dreta, no hem queda més remei que flanquejar i continuo per una placa tombada en direcció a unes cordes fixes que hi ha perque el terreny es brut de terra, a la dreta veig la reunio.

Jo iniciant el cinque llarg

Josep arribant a la R5

Llarg 6 V+ Ao: Surt el Josep fent Ao per despres anar en lliure en tendencia a la dreta, fins a trobar una baumeta que pasem per sobre de dreta a esquerra on trobarem la ultima reunio.

Josep a l'inici de l'ultim llarg

Jo sortint de la via

Foto de mestre i alumne dalt del cim

Descens: Tot i que tota la via es rapelable, es molt millor baixar caminant, per fer-ho un cop sortim de la via enirem al Sud(sortit de la paret a la dreta), caminem mig quilometre + o -,passarem primer per corriols per sobre de la paret  i despres per una pista però sempre seguir el fil de la paret fins que desde dalt veurem unes cadenes molt brillants, seguim les cadenes quan aquestes s’acaben trobem cordes i finalment baixem per dins del bosc caminant amb una mica de intuicio, sortim a un camp i continuem en direcció nord mig kilometre fins trobar els camps poer on hem fet l’aproximació.

Observacions personals: El millor d’avui per descomptat la companyia, ja que el Josep es la persona que va fer que a mi m’agrades l’escalada, va ser ell qui hem va iniciar, i li tinc molt de carinyo, sense mariconades!!!,  i desprès el paissatge ferestec i solitari i les vistes amplies a bona part de catalunya i a l’estranger, amb un voltor que ens ha acompanyat tota l’escalada, primer per sobre nostre i despres per sota, la via té trams molt bonics i trams que no, la sensació ha estat bona, per ultim felicitar al seu aperturista.
Pdt. en quant als graus jo he possat els que he cregut que tenia la via.

Etiquetas: , , , ,

3 comentarios to “Roc de benavent via Chiricahua roc 190 m. 6c ó V+/Ae”

1. Joan B Says:

Bona ressenya Miquel,
    Aquesta zona la tinc en cartera però no hi anava perquè la roca em semblava que no era bona. Si dius que la via està ben equipada hi hauré d’anar

salut i a tibar

• mikimiau Says:

Joan B, la zona es molt maca, la via esta força be pel que es la paret, hi han trams trencats però no en exès hi han molts mes de bona roca.
      Jaume, per mi els graus son tal i com estan a la foto que he penjat, no els he trobat collats, el que si que es veritat es que es una escalada tècnica on mans no hi ha gaire i t’has de fixar molt be en els peus.

2. Jamegrimp Says:

Miquel, jo com el Joan també fa temps que la tinc al cap, haurem de fer tractes amb el Joan! els graus de la ressenya m’han comentat que estan molt collats.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )