Peladet oriental , Rubies, via Festival erotic, 6a ó V+/Ao 125 m.

Via molt bona a Rubies, a destacar el segon i ultim llargs sense desmereixer el tercer tot i estar trencadot, via obligada a Rubies.

Orientació: Sud

Equipament: semi-equipada amb espits i algun clau.

Material: 12 cintes, joc d’aliens fins el vermell i alguna baga per llaçar.

Aproximació: Anirem fins a Vilanova de Meià, ara pujant cap a la Roca dels Arcs, trobem un desviament a mà esquerra, seguim la pista fins al poble abandonat de Rubies on deixem el cotxe. Seguim el corriol que ens porta cap a la portella blanca, agafem el camí que porta a les vies de la paret, i avans d’arribar hem de sortir del corriol i anar a la dreta sota una gran alzina comença la via, per localitzarla veurem un clau amb una baga penjant, aquí comença la via.

localització i descens de festival erotic

Ressenya de la via: en portabem dos, la més fiable la dels escalatroncs, la original no quadrava gaire, i la dels escalatroncs esta molt be tot i que els metres de la ressenya no quadren amb els de la via, això si la via va per alla on marquen al milimetre. Us deixo l’enllaç dels escalatroncs i la seva ressenya

ressenya escalatrocs

Descripció de la via:

Llarg 1(30m, III-IV): el fem desencordats i amb bambes, fins arribar a l’esquerra d’un gran arbre on trobem un espit.(Hem anat tant rapit que ens hem oblidat de fer fotos en aquest llarg.

Llarg 2(30m, 6a): el pas clau esta entre la segona i la tercera xapa, son uns passets finets però de bon fer, surt net i despres a disfrutar dels cantos fins la R aqui possso un alien vermell dins d’una fisura vertical.

Jo al segon llarg

Jordi al segon llarg

Llarg 3(30 m,V): surt el Jordi en diagonal a l’esquerra per terreny trencadot trobant dos claus per passar dins d’un diedre obert que no es veu desde la R on soc, aquest diedre la roca es molt bona i hi ha un cantó d’espantó , je je, al final del diedre hi ha una R molt incomode.

Jordi al tercer llarg a punt de perdrel de vista

Llarg 4(35 m, V+): surto estirant-me agafant bona pressa i possant també en algun punt un alien petit, fins que s’acaben els espits, llavors continuo recte uns 8 metres sense poguer possar res per terreny amb la roca no tan bona però facil, fins la R que es troba a la dreta de l’arbre que veurem desde l’ultim espit aquesta esta situada al terra a sobre la paret.

Jo a l'inici del quart llarg

pensant en la coca d'Artesa

Descens: Un cop a dalt del cim anem a l’est(a la dreta tal com sortim de la via) a buscar unes fites de pedra que ens duran al cami que be de la portella blanca, i enirem avall en direcció Rubies.

Observacions personals: Es una via que s’ha de fer a mí m’ha agradat molt, la roca es exelent eceptuant un tram del tercer llarg, això si penseu en una altre opcio el mateix dia, ja que es molt rapida, a la zona hi han varies opcions

Etiquetas: , , ,

3 comentarios to “Peladet oriental , Rubies, via Festival erotic, 6a ó V+/Ao 125 m.”

1. Joan B Says:

Ei Miquel, Tu et vas fer les tirades interessants de la via i per això en tens un bon record

salut i a tibar

2. Jamegrimp Says:

Renoi quin intensiu a Rubies! ja fa temps que tinc ganes d’anar-hi però mai trobo el moment, me n’has fet entrar encara més ganes!
    Enhorabona !

• mikimiau Says:

Jaume, hi has d’anar de monment no he fet cap via lletja, no se com son les altres però nomes que siguin com aquestes val la pena, la roca es aspre i adherent i per colmo quan hi ha canto t’hi entra la ma sensera.
      Joan, si que es veritat que vaig fer els millors llargs de la via, pero per mi l’unic llarg no bo del tot es el tercer i dic no molt bo perque el principi del llarg es una mica trencadot però al mig d’aquest llarg la roca torna a ser de cine, per mi es una via molt bona tot i que es molt curta i millor convinar amb una altre

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )