Roca Narieda, via Baga total, 605m. 6a o V+ Ao

Bonica i llarga via, on predomina l’escalada en adherencia sobre una roca tipus cara nord no molt adherent, on també trobem una escalada tècnica en diedres i algun desplomet, i haurem de sapiguer trobar el millor camí per on passar tot serpentejant entre les diferents assegurances que trovarem a base de parabolts, espits, tascons, claus,bagues i inclús un bong, i no sempre a la distancia que voldriem, el grau obligat esta colladet!!!.

Orientació: Nord-Oest

Equipament: via practicament equipada amb parabolts, espits, tascons, claus,bagues i inclús un bong, i no sempre a la distancia que voldriem, podrem reforçar si anem justets com es el meu cas amb algun alien i algun friend mitjà i alguna baga per llaçar sabines.

Material: nosaltres portavem 16 cintes expres, un joc d’aliens fins el vermell, friends mitjans i alguna baga, l’estrep pot ser util per un pas de l’ultim llarg, tot i que no l’hem tret.

Ressenya de la via: Us en deixo la que jo portava, ja que a mi m’ha anat bé, extreta del blog del Xavi Diez “Domzalski” també us deixo l’enllaç de la seva piulada http://xavidiez.blogspot.com/2010/09/narieda-nord-baga-total.html

Ressenya extreta del blog del Xavi diez

Aproximació: despres de Coll de Nargo anem a la dreta i creuem el riu per un pont un cop creuat anem a l’esquerra en direcció el poblet de Figols, avans d’arribar a Figols Agafem la pista de la roca narieda, aquesta s’agafa avans de fer una corva a esquerres caracteristica,( a la dreta de la corva hi han uns grans blocs possats per la ma de l’home que formen una paret) seguim la pista fins trobar una bifurcació un camí segueix fins un camp i l’altre té una cadena  aparquem aquí i continuem pel camí de la cadena(només caben dos cotxes) continuem la pista a peu fen unes marrades fins trobar unes fites al mig d’una corba a esquerres,en aquest punt seguim les fites per un corriol, es molt evident ja que avans d’agafar el corriol veurem els primers llargs tipus tobogan, sabrem que arribem a peu de via perque desde el terra ja veurem la primera baga de la via.

Descripció de la via:(La descriure tal i com nosaltres la vam fer)

Llarg 1 i 2(III, 95 m): Surt el Joan fins que s’acava la corda i llavors surto a l’ensamble, tot i ser tercer aquest tram té algun punt més picant, anem seguint recte amunt seguint les bagues i expansions.

Inici de via i Joan al primer llarg

Llarg 3 i meitat del 4(II,III, 80m): Surto jo i li dic al Joan que depent com ho vegi continuo fins despres de la corda fixe, i aixi ho faig, vaig fent per terreny facil fins arribar una zona herbosa on trobo la corda fixa, el Joan surt quan s’acaba la corda, i munto reunio d’un pont de roca i d’un arbust.

Llarg meitat del 4(V, 25 m): surt el Joan tot fent equilibris i passets finets, carais quin cinqué, es d’aquells de mirar-se`ls bé i les assegurances no ajuden gaire, no son properes, es tracta d’anar-les seguin fins que arribem a un gran arbre, la reunio es a un metre de l’arbre.

Joan als passets picants del quart llarg

llarg 5(IV+, 45 m): Surto cagat desprès de veure el V que s’ha currat el Joan, es tracta d’un flanqueig  totalment horitzontal a esquerres eceptuant uns 10 metres avans d’arribar a la R que ja escalarem amunt, en aquest llarg he de desgrimpar algun pas per tornar a recol.locar-me, i fer uns passos estirant-me tot el que puc, es diferent però es bonic i hem fa suar, renoi amb el grau.

Joan al final del cinqué llarg

Llarg 6(V+, 40 m): surt el Joan primer per placa i despres en tècnica de babaresa, es molt tècnic aquest llarg i les assegurances tornen a no ser lo aprop que voldriem, al final de la babaresa va en tendencia a la dreta, aquí li dic al Joan:”sort que has fet tu aquest si no hagues pillat jo com un campio”, per tots dos aquest considerem el llarg clau de la via, per mí més que un V+ sembla un 6a com una casa de pagès, però es la tonica de tota la via.

Joan al sisé llarg, llarg clau

Llarg 7(6a, 45 m): llarg de placa no obligat surto jo, i no dupto en algun punt en fer algun Ao, allà on afluixa una mica la dificultat t’obliga a escalar.

Jo al seté llarg

Joan al seté llarg

Llarg 8(IV, 35 m): surt el Joan recte en tendencia a esquerres per de seguida anar a la dreta per terreny ja més hervos i ajagut.

Llarg 9(V, 45m): surto jo , a buscar el diedre inclinat i invertit que es veu per sobre nostre, en uns quans metres ja estic treballant-hi amb força cantó fins l’ultima expansio avans d’arribar a la R la qual hem costa xapar, just aquí s’acava el cantó i he de fer un pas fi per poguer xapar i continuo ja més tranquil fins la R, aquí les assegurances estan allà on toquen però molt justetes.

Joan al nové llarg

llarg 10(V, 35 m): surt el Joan, tot el diedre amb passos finets  de fiar-se dels peus, en alguna ocasio fa alguna patinada però no cau, quan surto jo tinc la sensació que hem marxen els peus, la roca no es gens adherent en aquest punt, deu ni do amb els V un + li quedaria d’alló més que bé, hem reuneixo amb el Joan i encaro l’ultim tram del diedre.

Joan al desé llarg

Jo al desé llarg

llarg 11(IV+,25 m): surto jo encarant l’ultim tram del diedre, i a l’esquerra per sobre meu veig el crani d’alguna bestiola sobre una branca, doncs un metre avans d’arribar-hi aixeco el cap i veig una baga que hem marca el camí surto amb bona pressa a un jardi on trobo la R, aquest es l’unic llarg de la via que per a mí té el grau que diu la ressenya.

Jo a l'onze llarg

llarg 12(III+,35 ): surt el Joan , per unes plaques tombades gairabé corrent, tot cridant, “Soc Dan Osman!!!” pel cami va troban alguna assegurança, surto jo també una mica enbojit a buscar el següent llarg.

Llarg 13(V, 30 m): Surto jo amb ganes, llarg de mobiments molt bonics convinant l’equilibri i els cantets petits amb alguna adherencia inclosa, aquí ja ens toca el sol i la roca es més adherent, té un punt picant i obligat entre dos xapes a mig llarg.

Jo al magnífic tretzé llarg

Llarg 14(V,30m):Surt el Joan, recte en tendencia a la dreta , llarg similar a l’anterior.

Joan al bonic catorzé llarg

Llarg 15(6a,40m): Surto jo amb el culet estret, veig les assegurances força aprop, pensó, de moment anem bé , hi ha algun passet fi i obligat entre seguros, vaig a la dreta per despres guanyar el sostre per l’esquerra continuo amunt amb més pena que gloria, i en un punt a mig llarg amb la xapa sota els peus no hem decideixo a fer un pas de confiança, no li beig, es tracta d’agafar una forma amb dretes i un cantó no molt bo amb esquerres i llavors fer una adherencia amb el peu dret per guanyar l’alçada per agafar un cantell bo,  finalment  faig el pas pensant que el peu no es quedara allà, però per sorpressa meva m’hi aguanto i caço la pressa de ma dretes un cop caçada amunt i surto amb uns passos verticals i atletics de pressa grossa, victorios al cim, agafant-me també a una gran alzina que hi ha avans d’arrivar al cim.

Jo a l'ultim llarg donant-ho tot

Satisfets i amb bon regust al cim

Descens: Sortint de la via anem recte direcció sud-est, en 200 o 300 metres trobem un corriol amb fites el seguim en direcció nort, (sortint de la via a l’esquerra) ens endinsem pel bosc per un corriol tot seguint aquest i fites fins que el corriol desemboca en una pista que seguirem a l’esquerra, i aixi arribant al cotxe, 3/4 hora +o-.

Observacions personals: Bona via, on cal anar amb el V+ ben assolit on cal treballar de valent i que tot i ser una via equipada practicament, haurem de donar la talla, ja que les assegurances no estant properes, sense ser expo.Dir també que l’horari de la via es molt relatiu,depent de la velocitat de cadascú,  nosaltres hem trigat moltisim, 7 hores, en comparació a cordades que l’han fet en 3 i 1/2, a mi m’ha passat el temps volant. Per cert estavem sols a la via, tota una delicia per ser dissapte.

Etiquetas: , , ,

4 comentarios to “Roca Narieda, via Baga total, 605m. 6a o V+ Ao”

1. Joan B Says:

Ei Miquel,

Va ser una via d’aquelles que deixa un bon regust de boca ja que és molt complerta i et fa escalar.
    Pel que fa a la descripció que fas de l’aproximació, dir-te que allí a on es deixa el cotxe no hi ha cap bifurcació, únicament la cadena que barra la pista per la que pujàvem i una entrada a un camp.
    Pel que fa al descens, el corriol a l’esquerra que agafem un cop acabada la via, baixa en direcció Nord i no Sud.

Salut i a tibar

2. Jamegrimp Says:

Una via per disfrutar i apretar a fons, jo encara l’haig d’acabar doncs abans del tram de 6a vam abandonar fastiguejats de trobar-ho tot moll!!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )