Agulla del dàtil, via el bacon del dàtil,IV+ Ae, 85m

Nova via que obrim en Joan Baraldés i jo un dia d’octubre de 2011, a l’agulla del dàtil, la via passa entre l’aresta brucs i l’espirulina, al tercer llarg empalma amb aquestes dues i no hem volgut possar res per no trepitjar-les, també s’ha de dir que a partir d’on empalma la dificultat es de II-III i no tindrem més dificultat que lade anar grimpant fins al cim.

Aproximació: Des de can Massana, cal seguir el camí que porta al refugi d’Agulles i deixar-lo abans de la pujada final, per continuar per la canal del cirerer que ens deixarà, un cop passat un tram de roca molt llisa, al peu de l’agulla del Dàtil. Per trobar el peu de la via cal deixar la canal i pujar uns 20 m a l’esquerra, per un corriol entre arítjols. ( 30’)

Orientació: Sud

Material: 15 cintes expres.

Equipament: Parabolts del 10, a les dos primers reunions trobareu dos parabolts sense anella, nomès la xapa, la tercera reunio es fa al gran arbre que hi ha caminant pel cim en direcció al nort on hi trobem unes bages per poder rapelar.

Ressenya de la via:

Ressenya by Mikimiau

Ressenya al blog del Joan

Descripció de la via:

Llarg 1: 20m. Ae, Seguir els parabolts, fins la R1, pedra força bona, tot i que l’obrim amb estreps,falta una repetició per provar-lo en lliure, sembla que el grau estara entre el 6a i el 6b, sense poder ajustar més, quan pugui anar a provar-la us penjo el grau que ha sortit.  (obre el Joan)

Joan obrint el primer llarg, la corda vermella marca la linea del llarg

Llarg 2:30 m. IV+, sortim en diagonal a la dreta amb un primer pas fi, i després una escalada facil i divertida fins a la R2, roca molt bona. (obro jo)

Joan als ultims metres del segon llarg

Llarg 3: 35 m. IV, trobem un tram vertical d’uns 5 metres només sortir de la R, sortim de la R per l’esquerra per despres anar a la dreta xapem el primer i unic bolt i tirem recte amunt, un cop superat el resal, ja per terreny més tombat anem seguint l’esperó trobem algun cap de burí despistat i arribem al cim, un cop al cim farem reunió en l’arbre que es troba al bessant nort del cim(recte tal com pujem), en aquest llarg no hem possat res allà on es creuava amb vies veines per tal de no xafar-ne cap, tot i que es molt facil a partir d’aquest punt. (obre el Joan)

Joan obrin l'ultim llarg

Descens: El fem pel nord desdel’arbre amb vagues desde on hem muntat la R3 en uns 23 metres arribem a una canal, i seguint-la a peu de via.

Etiquetas: , , , , ,

6 comentarios to “Agulla del dàtil, via el bacon del dàtil,IV+ Ae, 85m”

1. Jamegrimp Says:

Sembla que no fèia massa sol pel que veig a les fotos. El primer llarg a la foto es veu maco. Un detall Miquel quan parles d’obrir el llarg hauries de dir anar de primer de corda, que quan vau fer la via sí que vau obrir els llargs, després ja no.

• mikimiau Says:

Jaume, gracies per les correccions però la via no l’hem repetit, les fotos són del dia de l’opertura, i per això posso obrir el llarg, la vull repetir per determinar el grau en lliure del primer llarg, per això he trigat tant en penjar-la, pensant que hi podria anar algun dia, però ha de fer bon temps, i si, el dia de l’opertura feia un fred terrible amb un airet fi i aquella boira, ufff!!!

2. Joan B Says:

Ei Miquel,
    Amb el fred que fotia ens hagués anat bé un entrapà calent de beacon!!
    El dibuix de la ressenya…….
    A veure quan l’anem a repetir, que ja hi ha gent que m’ha dit que l’ha fet !!

Salut i a tibar

• mikimiau Says:

Joan B t’agrada el dibuixet eh!!!, jajaja n’he d’apendre, vaig fent proves però no m’ensurto com pots veure, aquesta setmana ho tinc malament, la que bé ens truquem per anar algun dia entre setmana a veure si podem ajustar el grau en lliure.

3. Eladi Says:

Avui 07-12-2011 he fet el bacon del dàtil i crec que el primer llarg pasa de 6a, potser 6a+ o 6b. A la primera reunió hi ha un mosquetó de seguretat molt apretat que no he pogut obrir, potser perque he arribat petat jeje.

• mikimiau Says:

Eladi gracies pel comentari, veig que la via es fa, el mosqueto no li hem deixat nosaltres, algu s’haura despenjat desde allà, que t’ha semblat la via?

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )