Serrat del coniller via keosden forte 6a/Ae ó 6b 150 m.

Via completament diferent a les que estem acostumats en aquesta paret, semi-equipada amb alegria, que ens fara treballar de cap de valent, amb una roca molt bona en practicament tota la via, curta però intensa.

Equipament: Espits, algun clau, i alguna bagueta.

Material: 12 cintes expres, tascons joc d’aliens i camalots fins al 3.

Orientació: Sud

Ressenya de la via: Extreta del blog  dels aperturistes “la tribu”

Ressenya by la tribu

Aproximació: Desde el poble de coll de nargo ens dirigim en direcció Isona   ( carretera L-511), fem uns 3 km. aproximadament i a ma dreta trobem una pista asfaltada amb un pal indicador que possa Sallent, seguim en direcció sallent, passarem per  Santa Eulalia i a uns 3,5 km. en un canvi de rassant i corva a dretes veurem un camí i unes fites que surten en pujada a la dreta i a l’esquerra trobarem un petit aparcament per dexar-hi dos vehicles, aparquem aquí.

A peu ja, seguir el camí ample amb fites travessant un camp d’ametllers vallat al final amb un filat puntxent(al lloro amb els pantalons!!!),saltem el filat direcció a les parets en aquet indret trobarem fites que tot travessant el bosc ens posarà a una part més oberta on ja no hi ha tanta vegetació, el camí ens portara primer a la dreta planejant i despres a l’esquerra pujant molt més dret i tornant a entrar al bosc fins sortir un altre cop a una zona més oberta, seguim marques de pintura vermella fins trobar unes de grogues que van a la dreta, on trobarem feixes d’antics bancals, a partir d’aquí trobarem el camí de baixada(pintura vermella) que ens be del coll que tenim a l’esquerra i el camí de pujada marcat amb pintura groga que va a la dreta sota les parets, mirar bé la foto i orientar-se, la via queda a l’esquerra d’un projecte que hi ha a l’esquerra  de la directa avatar. (3/4  ó 1 hora).

Descripció de la via:

Llarg 1 30m,V+/6a: veiem un primer espit a tres metres del terra, el pas esta aquí i no es obligat, començo bé el dia i hem surt en lliure, despres poso un tasco i un alien vermell sota el canvi de la paret on es posa més dret, xapo un espit que hem protegeix un pas de cinqué els problemes els tinc més amunt navegant a la placa amb bon cantó però amb poques assegurances, despres de l’espit veig un espit en tendencia a la dreta, però la roca hem porta a l’esquerra segueixo la logica per l’esquerra i hem trobo un  clau avans de l’espit que veia, bufff salvat, ja ja, continuo per l’esquerra i quan soc a l’alçada de l’espit que veia flanquejo a buscar-lo tres metres a la dreta, un cop xapat vaig a la dreta en diagonal a buscar la reunio.

jo al primer llarg possant un tascó

Jaume al primer llarg

llarg 2 30 m 6a+ ó V+ Ae: Surt el Jaume va recte amunt llaçant un arbust prou ferm, despres troba espits i claus anant en diagonal a la dreta, en una escalada molt tècnica en lliure fins que sortim de l’ultim espit en un pas obligat i fi fins que agafem una fisura on posem un camalot núm 2, d’aquí a la reunio amb un pas d’entrada terros, als tres ens surt en lliure.

Jaume al segon llarg

Jordi i Jo al segon llarg

Llarg 3 : 40 m.6b ó V+/Ae: Surt el Jordi entre claus i ponts de roca arriba als espits flanquejant a dretes per encarar una part més vertical però amb pressa grossa es possa sobre una repisa per encarar l’ultim tram vertical que el fa en Ae, al Jaume i a mi ens surt en lliure de segons i ens ha semblat que el grau estava sobre el 6b, ja que hi ha pressa tot i que fas algun dinamic.

Jordi al tercer llarg

Llarg 4 50 m.6a: Per nosaltres no ha estat posible fer-lo en artificial, tot i provar possar un gantxo per fer un pedal al principi del llarg no m’he n’en sortit els merlets que marca la ressenya o han saltat o no som prou bons i no els hem vist, desde el espit primer fins al clau es exposat en lliure, bé es una opinio d’un escalador mediocre com jo, ja ja, el fet es que he sortit jo de primer amb la intenció de fer-lo en lliure i he acavat despenjant-me, havent de pujar el Jaume per fer el llarg, quan pujo de segon vaig tant bloquejat que hem tivo de l’altre corda per escaquejar el pas un  cop superat anem flanquejant a la dreta, avans d’arribar a una gran sabina trobem uns passos d’equilibri que surten però a mi hem costen un cop a la savina encarem un diedret a l’esquerra d’aquesta per despres sortir per la placa de l’esquerra del diedre amb algun  pas de banyera, a dalt a la dreta trobem la R. Aquest llarg el podem partir fent reunio a la gran sabina avans del diedre i no roçaran tant les cordes, nosaltres ho hem fet així.

Jo abans de baixar-meJaume al quart llarg acavant la feinaEls tres a dalt el cim

Descens: anem al Pic Oest que es el principal i també es la sortida de la via de el “Rostoll” i des d’aquest, tot seguint la cresta i després el llom, , fins sobre el marcat coll desde aquí seguir avall fins empalmar amb el camí de pujada que desfarem tot seguint senyals vermelles i fites, calcular  3/4 hora.

Etiquetas: , , ,

5 comentarios to “Serrat del coniller via keosden forte 6a/Ae ó 6b 150 m.”

1. Joan B Says:

Ei Miquel,

Bona escalada.
    Ja advertia el Joan Asin al seu bloc que la via no era fàcil i que van fer passos de ganxo per poder tirar amunt.

Salut i a tibar

2. JOAN ASIN Says:

Miquel
    El quart llarc té “tela marinera” de la bona. Enhorabona

• mikimiau Says:

Joan Asín deu ni do amb la via, et fa treballar el cap força.
      Joan B no la regalen, en cap llarg, però l’ultim et fa suar, jaja.

3. Jamegrimp Says:

Felicitats! una via que ha de fer il.lusió, a veure quan la probem.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )