Ager,Serrat de corones,via silenci, 6a+(6a obligat)

Bonica via situada en un raco solitari del monsec, a l’essquerra del conegut cap del ras, bona roca en general amb trams de roca exel.lents, a destacar el primer, segon i ultim llarg, com a molt bons els altres dos son un trunyo.

Aquest dia vam anar quatre, la primera cordada del Jaume i jo , i la segona el Jordi i el Gerard, la via val molt la pena i l’entorn també, tot i tenir el tercer i el quart llarg dolentots, els altres tres llargs són exel.lents, via molt recomanable.

Material: 12 cintes i pot anar bé un joc discret d’aliens, i camalot fins 0,75. (nosaltres vam possar l’alien blau i vermell i el camalot 0,75)

Equipament: via equipada amb parabolts, les reunions totes amb anelles per rapelar menys la ultima on trobarem dos parabolts amb xapa sense anella.

Orientació: Sud.

Aproximació: Desde Ager agafar la pista asfaltada que va a l’observatori seguir-la i al quilometre 9,900 agafar un camí a l’esquerra pal indicador castell de Sant Llorenç, es el camí que va a la paret de Catalunya, seguir-lo 1200 metres passem una especie d’excavació al talús de terra que ens quedara a la nostra dreta continuar i aparcar al costat d’uns camps sense conrear, just on aquets camps s’ajunten amb un  de conreat,hi ha espai per un sol vehicle, pujarem a peu pels camps no conreats i anirem trovant alguna fita, passarem per la dreta d’un bosquet i arrivarem a la base de un contrafort que superem per la seva dreta, un cop a sobre d’aquest contrafort anar a l’esquerra a buscar la via, veureu tres linees de xapes la via es la linea del mig, la de la dreta es “Homes i dones amb el cap dret”  i la de més a l’esquerra no he trobat cap informació, però fa bona pinta.

Ressenya: nosaltres portavem la del Luichy i la veritat , com sempre molt bona, us la deixo penjada.

ressenya by Luichy

Llarg 1(20m. V):anar seguint els bolts, llarg molt bonic, amb trams amb bones nanses on t’has d’allargar per agafar-les, l’entrada a la reunio una mica trencada amb flanqueig a la dreta.

Jo al primer llarg

Jaume al primer llarg

Llarg 2(35m. 6a+):comença finet i têcnic, en placa, per de seguida agafar una fisura fins situar-nos sota un desplomet, ja infladets de braços, superar-lo en tendencia a l’esquerra amb bona pressa, un cop superat continuem amunt fins un tram descrostat on ens ho agafarem el maxim a l’esquerra possible per arribar a la R, al lloro aquest ultim tram amb  la pedra solta, molt bonic tambè,llarg mantingut.

Jaume al tècnic segon llarg

Llarg 3(35m. V-): es tracta d’una placa curta d’uns deu metres com a molt, ja veiem els dos parabolts del llarg desde la R seguir-los per pedra semi-dolenta, un cop sortim del resalt de pedra, caminar uns 25 metres fins la R per un jardí. Llarg rostoll.

jo a l'inici del tercer llarg

Llarg 4(25m. V+):Escalem un altre ressalt aquest una micamés llarg que l’anterior llarg però també curtet, l’ultim tram trencadot i il.logic, arribem caminant a la R. llarg lleig

Jaume al quart llarg

Llarg 5(35m. 6a): escalem en placa facil primer, despres fineta amb algun alejillo suau on podrem autoprotegir-nos amb algun alien,els que passem gaire por, la dificultat vindra donada un cop xapem la penultima xapa del llarg on ens agafem un desplomet en tendencia a l’esquerra fins a una sabina que ens servira per fer el pas, un cop sobre la savina podrem xapar una ultima xapa i d’aquí fins al cim facil. llarg que et deixa un bon regust de tota la via, tant per l’esforç com per la seva bellessa, llarg mantingut.

jo concentrat a l'ultim llarg

Jordi concentrat als passos finals de 6a del llarg, a sota el Gerard assegurant-lo

els quatre ben satisfets al cim

Descens: anar a l’est fins una canal amb una mica de tartera, baixar per la canal fins al camí d’aproximació.

Etiquetas: , , ,

5 comentarios to “Ager,Serrat de corones,via silenci, 6a+(6a obligat)”

1. Jaumegrimp Says:

Una via molt interessant, a nosaltres també ens va agradar molt i el nom de Silenci li fa els honors al lloc.

• mikimiau Says:

Jaume, em va agradar moltíssim i si el lloc es tranquil i sobretot bonic.
      Joan, gracies pel teu comentari de l’aproximació, aixi si torno al lloc ara la fare per on dius, semble molt més rapida i comode.
      Joan B, val molt la pena la via, si vols la puc repetir, no ho acostumo a fer però aquesta no m’importaria.
      Gerard, ens ho vam passar molt bé aquell dia, i el que ens queda encara, jajaja.

2. joan Says:

Accés molt més fàcil i curt aparcant a l’observatori. Cal resseguir la carena cap a l’oest (primer camí, després corriol ben fressat) fins trobar un punt (fita) que permet baixar la cinglera (fàcil) D’aquí, per traces de pas, anar a buscar la canal (tartera desfeta) i en un punt evident trencar a la dreta fins al peu de via. Tot plegat, uns 15/20 minuts de baixada. Amb l’avantatge que a la tornada tenim el cotxe ben aprop. (10 minuts de passeig agradable per la carena)
    Bé és una opció.
    Salut i bones escalades.

3. Joan B Says:

Bona escalada Miquel,
    L’haurem d’apuntar a la llista aquesta via

salut i a tibar

4. GeRaRd Says:

Molt bona vía Miquel, i bona ressenya lo que ens va deixar amb ganes de mes!!!! Però demà ho solucionem jejeje. Ens veiem demà!!!!!

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )