Montanisell,serra de Sant Joan, via pa de quilo 6b ó V/Ae

Una altre bona via una mica discontinua a Montanisell, on gaudirem amb bons passatges d’escalada i ens distreurem amb l’encant del seu solitari paisatge, semblant a estar al cul del mon.

Aquest dia vam anar tres, el Xavi, el Jota i Jo, el Jota comenta que ens juguem els llargs a palletes i jo li dic que millor jo faig els centrals, que son més facils, jeje, ja que ells dos estan molt forts que s’ho juguin ells dos la resta de llargs, els dos acepten i al Xavi li toca el primr i el segon, a mi el tercer el quart i el cinque i al Jota el sisé i el seté.

Orientació:Sud

Equipament:espits i claus als llargs,dos parabolts amb anelles a les reunions, exepte la ultima que hi ha un parabolt.

Material:joc d’aliens i camalot fins al C1,  algun tascó i bages per pons de roca i sabines, unes 12 cintes expres alguna llarga.

Aproximació: desde coll de nargo anem en direcció Isona per la L-511 al km 20,5 surt una pista de grava a la dreta l’agafem i trobem una bifurcació a uns 700 m. aquesta l’agafem a l’esquerra i a 500 metres d’aquesta bifurcació aparquem a l’esquerra , a la dreta veiem unes fites que haurem de seguir ja a peu.  Un cop aparcat el vehicle seguim les fites anem pujant per terreny herbos passem el bosc i guanyem el llom , un cop a dalt a prop de la paret localitzem el peu de via, hi ha un sostret més petit i allargat a la dreta d’un de més pronunciat, el sostret petit a la seva esquerra té una sabinota, aquest es el primer llarg si anem sota aquest sostre ja veurem un espit.(15 minuts)

Ressenya: us deixo la que portabem nosaltres del blog Rocaineu

Ressenya by Rocaineu

Descripció de la via:

Llarg 1 (6a 45m): Costa Xapar el primer espit, un cop xapat pujem el diedret fins sota el sostret, un cop superat aquest anem en flanqueig a la dreta amb uns passets finets fins que pujem recte per la placa ja per terreny més fàcil.

Xavi als dificils passos al mig del primer llarg

Llarg 2 (IV+ 45 m):un tram facil de placa d’uns 10 metres i la resta rostoll entre terra herbes, arbres i algun resaltet curt de roca, no perdres aquí, un cop passat  un resaltet de pedra on trobem un clau anar molt a l’esquerra a buscar la R.

Xavi al segon llarg

Llarg 3(V 30m):sortim en placa per de seguida passar per un diedret bonic i facil de protegir, sortim a un tram herbos, anem una mica a l’esquerra a buscar un ressalt de pedra on un cop a sobre veurem un clau que ens guia fins arribar a la R.

Jo al tercer llarg

Llarg 4(V 35m):anem en flanqueig a la dreta un cop xapat l’espit recte amunt a buscar el sostret que anem equipant anant flanquejant a la dreta fins quedar drets, llavors continuem en placa trovarem algun clau i despres un espit on trobem un pas més dificil que V pel meu gust, continuem recte amunt fins la R, anem possant alguna peça.

Jo a l'inici del quart llarg

Jota a la sortida del quart llarg

Llarg 5(V 25m):sortim a l’esquerra a buscar el diedre, un cop a dins trobem el primer clau continuem amunt i sortim del diedre per entrar en un altre més facil i una mica trencat a sobre hi ha la R.

Jo al cinqué llarg

Llarg 6(V+ 45 m):sortim jo en diedre i els altres dos en xemeneia, un cop fora, xapem el primer espit i borejem per la dreta la sabina que li dona nom a la via, anem pujant amunt per plaques i diedres preciosos fins arribara la R, el llarg es precios.

Jota al inici del sisé llarg

Llarg 7(6b 30 m.):pujem recte amunt molt equipat, per la fisura fins que s’aplana i sortim en tendencia a la dreta per anar recte amunt seguint el terreny més fàcil, no feu com el J que ha vist un tros vertical i ha tirat recte amunt jaja, no hi ha res comanar sobrat.

Jota al seté llarg

Els tres al cim

Descens: els enredo i baixem per la pista,evitant-la a trams per dins del bosc         (1 hora), crec que la baixada es més rapida com l’explica a la ressenya que he penjat del blog Rocaineu.

Etiquetas: , ,

2 comentarios to “Montanisell,serra de Sant Joan, via pa de quilo 6b ó V/Ae”

1. Jaumegrimp Says:

Una via prou ben trobada escepte el segon i tercer llargs que li trenquen continuïtat, però a mí en conjunt em va agradar. Nosaltres vàrem baixar per la drecera i no sé que dir-te és força entretinguda a les desgrimpades on has de vigilar . De temps si fa o no fa.

• mikimiau Says:

si, a mi la via hem va agradar força, i gracies pel comentari del descenç així quan hi torni algun dia, baixare pel mateix lloc per on ho vam fer.

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )