Montanisell, serra de carreu,El cap i el passarell amb els ous al clatell, 245m. 6a(V obligat)

Via discontinua,discorre per roca discreta en molts llocs i molt bona en alguns punts on trobem els millors passatges de la via, lloc amb encant per la solitut i el paissatge.

Aquest dia quedem quatre i distribuim les cordades de la següent manera,  Jaume i Jordi, Joan i Jo, de la via treiem conclusions ben diferents, a mi m’ha agradat tot i que reconec que no es la millor via que he fet ni de bon tros, però té passatges molt bonics,tot i que en molts punts la roca no es bona,i a mi això hem possa dels nervis normalment sempre, avui no ha estat aixi, i el conjunt et deixa un bon gust de boca.

Orientació:Sud

Equipament: semi-equipada amb parabolts, Reunions amb dos parabolts amb xapa sense anella.

Material:Bagues per llaçar,joc d’aliens, i camalots fins al 1, 10 cintes expres, alguna llarga.

Aproximació: De Coll de Nargó anem en direcció a Isona per la carretera L-511 fins arribar a Boixols. Un cop a dins del poble de Boixols seguim una pista cap a la dreta, primer asfaltada i després en molt bon estat, passats 2,1 Km trobem un trencall i anem a la dreta, passarem per unes granges i una casa groga que deixem a la dreta (cal Vela). Passats uns 600 o 700 m més, a baix al costat esquerre del camí, hi ha una petita esplanada a l’esquerra a on deixarem el cotxe.Al costat esquerra de la pista surten unes fites per uns camps d’herba, les seguim i anem pujant en direcció a la paret, amb lleugera tendència a la dreta seguint fites cap a un desplom que fa com dos ous posats al reves. A  l’esquerra dels dos ous hi ha l’inici de la via. Parabolt indicador (25 min).

Ressenya: Us deixo la dels Kutrescaladors que a nosaltres ens ha anat molt bé.

Ressenya by kutrescaladors

Descripció de la via:

Llarg 1(30m.V+):Pujem per un diedret amb un primer pas tonto, al final del diedre veiem un bloc a la dreta que passem per la seva esquerra per de seguida flanquejar horitzontalment a la dreta i arribar a R1 per terreny descrostat.Llarg desagradable de fer.

Joan al primer llarg

Jo al final del primer llarg

Llarg 2(30m. 6a):sortim en diagonal a la dreta per roca bona fins que arribem a un desplomet on tenim un pas amb bona pressa de mans molt bonic de fer, continuem amunt i trobem un diedre fisura trencat facil de proteguir, aqui poso dos aliens i un camalot 0’75. (el pas de 6a es pot trampejar amb estrep, sense estrep es obligat.)

Jo al segon llarg

Llarg3(30m. V+):fem un cambi de R a una sabineta a la paret que veiem davant amb bolts, llarg de passos bonics i no facils sobre bona roca, anar segint els parabolts, fins al final del espero on fem R en una sabina.

Joan al tercer llarg

Llarg 4(30m.IV):seguir un esperó una mica per l’esquerra al principi i despres de xapar el segon parabolt anem pel fil d’aquest,i ja per terreny facil arribem a la R.

Jo al estrany quart llarg

Llarg 5(25 m. V+):Llarg força assegurat però força trencat, al Joan li ha agradat, a mi gens, jeje, sortim per placa i anem passant una serie de pasos no molt dificils però que per l’estat de la pedra ens ho fan mirar més del compte,per entrar a la R anem una mica a l’esquerra.

Joan al trencat cinqué llarg

Llarg 6(V, 25m)sortim de la R completament a la dreta en horitzontal en pocisio “Granota” per anar a llaçar un arbre un cop llaçat ja veiem el primer parabolt continuem llavors recte amunt i per terreny guarro, terros i hervos llaçant algun arbust quitamiedos arribem a la R anant a l’esquerra.

jo al sisé llarg

Llarg 7(6a,20m):Per terreny facil primer a l’esquerra i despres a la dreta a buscar el primer bolt arribem a una bonica i curta babaresa, amb molt bon canto, on caldra allargarnos en algun punt per superar el pas, un cop superat aquest muret de 4 metres, ja per terreny facil arribem a la R, llarg no obligat.

Joan a la bonica babaresa del seté llarg

Llarg 8(V+,25m):Anem a l’esquerra llaço una sabina, poso l’alien vermell i arribo al primer bolt, aqui hi ha un muret que passo molt obert  de cames i empotrant la ma esquerra en una bona fisura un cop superat el pas anem a la dreta fins una sabina que llaço i recte amunt a buscar el bolt, sortir del bolt sense fer Ao hem costa molt, són passets molt finets fins arribar a la R, m’esforço i surten tot s’ha de dir el Jaume desde la R hem canta els cantos de ma, si no esta ell allà segur que hem tibo de cinta, jaja. Per cert llarg molt bonic.

Jo al vuite llarg

Jo sortint dels passos fins del vuité llarg

Joan al mateix lloc

Llarg 9(IV,30m)Anem seguint recte amunt primer en placa despres diedre… on el Joan col.loca algun Camalot, crec que el numero 1, arribem al cim on fem R.

Joan a l'ultim llarg

foto de cim, jo,jaume timit,jordi, Joan, avui nohem pillat!!!

Joan caminant per la cresta(objectiu semiobert, jaja.)

Descens:Caminem a l’est(sortint de la via a l’esquerra)tot seguint una aresta a troços i cami desdibuixats per la carena fins arribar a una gran fita un cop aquí el rapel es troba a la cara sud de la paret(tal com anem a la dreta), desgrimpar desde la fita fins trobar la instal.lació, fem un primer rapel de 35 metres, fins una altre instal.lació on fem un altre de 40 metres en direcció una canal.  Un cop a la canal anem a l’oest, vam deixar moltes fites pel camí, avans no hi eren(de la primera fita a la dreta) fins trobar el peu de via, d’aquí fins al cotxe.(30 minuts)

Etiquetas: , , ,

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )