Miranda de can Jorba via Bego-Miguel-kush 240m V

Bonica via que no ens deixara indiferents, amb aire entre assegurances, amb roca de primera i gens sobada, al contrari molt aspre, exceptuant els primers metres que si estan una mica rentats sense ser escandalos.

Veureu que hi ha fotos amb llums diferents es perque la via la vam fer primer una tarda amb el  meu cosi el Dani que fa moltisim que no escala i al cap de dos setmanes la vaig repetir amb el J al mati, també veureu que al quart llarg surt escalant de primer el Dani i també surt de segon, es perque es va perdre i va haver de baixar-se i vaig tornar a passar un altre cop jo de primer.

Amb el Jota teniem intenció de enllaçar aquesta via , una via a la cajoleta, una altre als plecs del llibre i una altre al montgros , fent un total de 600mts, finalment hem de deixar-ho quan fem cim a la cajoleta, ja que bufa un fort vent, bona excusa jo ja estava reventat, aquest del Jota esta molt valent!!!.

Ressenya de la via: extreta de l’antiga onaclimb

Orientació: Sud-est( ombra a la tarda)

Equipament: Equipada amb parabolts del 10 inoxidables i dos parabolts amb anella a les R.

Material:10 cintes expres alguna de molt llarga per evitar fregaments, alguna baga per llaçar sabines, i opcionalment el camalot 1 pel quart llarg

Aproximació:Desde el parquing de can Jorba pujem en direccio nord per un corriol que passa per diferens zones de vies esportives fins que arribem al famos joc de l’oca, la via es troba a l’esquerra d’aquest camí equipat amb dues vies més, la nostra de les tres es la del mig i hem de seguir parabolts d’acer inox, al lloro que hi ha un bon caos de vies aquesta es va creuant amb l’escabroni.(10 minuts)

Descripció de la via:

Llarg 1(45m. IV+):iniciem la nostra via entre la via “sol solet”que esta a l’esquerra de la nostra i la via “escabroni escapullini”que esta a la dreta de la que anem a fer, tot seguint parabolts d’acer inox separadets, es un llarg molt llarg i molt bonic en placa, compartim reunio amb via escabroni.

jo a l’inici de la via

Dani a llarg 1

Llarg 2(30m. V):Atenció!!! sortim a la dreta en horitzontal per sobre una repiseta creuant una reunio, no seguir recte amunt(escabroni)un cop a uns 5 metres ja comencem a tirar amunt, al mig del llarg trobem l’unic pas de V del llarg molt divertit i amb presses molt grans hem de superar un  petit sostret.

jo a llarg 2

Dani a llarg 2

Llarg 3(45m. IV+):tornem a sortir a la dreta aquest cop en diagonal tot anant a buscar un arbret petit que veiem al final d’un diedre de la dreta, a aquest diedre hi entrem als ultims metres, passem l’arbust i caminant arribem a R 3.

Jo a llarg 3

Dani sortint del tercer llarg

Llarg 4(50m.  IV+):sortim caminant a la dreta un cop a l’alçada d’un arbre pujem per un diedret tombat i obert fins xapar un parabolt(cinta molt llarga) a l’esquerra per anar a la dreta passem una feixeta i continuem escalant fins un parabolt que veiem(cinta llarga) , desde aquí hem d’anar molt a la dreta, ( aquí es va perdre el meu cosí) el parabolt esta lluny tot i que es facil un cop xapat ja recte amunt desde el ultim parabolt fins la R si voleu hi ha un forat per un camalot n. 1(del tot prescindible però si el porteu el possareu).

Dani perdut a llarg 1

Dani sortint del quart llarg

Llarg 5(30m. V): anem a buscar la ristra de parabolts superem un primer muret on hi ha el pas més dificil del llarg,despres seguir recte amunt fins la R.

Jota al llarg 5

jo a llarg 5

Llarg 6(40m. III+): desde la R localitzar un parabolt a la dreta i flanquejar horitzontalment fins xapar-lo un cop xapat amunt xapem el següent i acabem de pujar per un diedre facil i un pel trencat, llacem algun arbust.

jo iniciant l’ultim llarg

Descens:

hi ha varies opcions:

el primer dia se’ns estava fent fosc i tal com arribem a la ultima R anem a un collet i desde aquí baixem al sudoest(tal com sortim de la via quedaria a l’esquerra)per uns corriols poc definits i força guarros en direccio la canal que veiem al fons de la vall, arribem a la canal i resulta ser el tres en ratlla o canal roja, que ja havia fet anteriorment, sense frontal anem baixant fent els dos ultims rapels de nit, desde on agafem la canal tots els rapels es poden fer una corda de 60 menys l’ultim que vam ajuntar les dues.

una altre opció; sortim de la ultima R baixem al collet i grimpem el cim que veiem davant orientat igual que la via que feiem fins al cim, abans del cim trobem una instal.lacio de rapel, ignoreu-la i continueu fins al cim continueu endavant i veureu un gran pi amb una cadena, d’aquí rapeleu i veureu un corriolet el seguiu arrivareu a una canal de baixada per dins el bosc la seguiu i desemboca a una canal plana amb pedra de riu(canal del migdia), si aneu seguint-la a dreta aneu al joc de l’oca. D’aquí baixar aquest camí equipat.

una altre opcio, un cop a la canal del migdia si aneu a l’esquerra us dura  fins un punt on trobeu unes fites i marques de pintura i un cartellet minuscul de fusta, “camí dels francesos” aquesta seria la opcio mes comoda per baixar.

Al lloro amb l’horari la baixada la feu per on la feu conteu com a minim 1 hora, això sense perdreus.

Etiquetas: , , ,

3 comentarios to “Miranda de can Jorba via Bego-Miguel-kush 240m V”

1. Jaumegrimp Says:

La Miranda de Can Jorba té una roca que crea afició! veig que us va agradar i vàreu fer-hi una estada!

2. josep R. Says:

hola companys.

Teniu un molt bon bloc.

des de fa uns mesos tenim el bloc d’escalades:
    podriem compartir enllaços ……
    josep R.
    elsvisas@gmail.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Google. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )