RIGLOS,Mallo frechín,via currucuclillo 230m 6a+(V+ obligat)

Aquest dia anem amb el Jaume de lleida, ja feia molt de temps que teniem la via del costat mirada , la sanz, per si les mosques aquest dia portem dos ressenyes, la de la sanz i la nostra.

Ens ha semblat una molt bona via per iniciar-se a Riglos, roca molt bona gairabé en la totalitat de la via i equipada correctament, teniem intenció de fer la via del costat (Sanz) ja que ens habien dit que estava molt més equipada, quan arribem trobem dos cordades a la sanz, una d’elles començant la via una altre esperant, a la via que fem hi ha una parella que ens diu desde la primera R que si volem ens deixaran passar perque ells van lents, ens ho pensem una mica i al veure que hauriem d’anar darrera de cordades a l’altre via decidim fer aquesta, gran encert, ja que en aquesta via les assegurances t’obliguen a escalar entre elles sense en cap moment ser expo, disfrutem molt de la via, les vistes del poble sota els nostres peus i haber pogut complir un somni per mi imposiple fa uns anys que era escalar a Riglos.

Ressenya: Nosaltres portabem la de la noche del loro, ens ha anat molt bé,la penjo.

ressenya extreta de la noche del loro

Aproximació: Arribem a Riglos i creuem el poble amb vehicle fins que una senyal ens prohibeix el pas, tenim un aparcament gran a la dreta.

Sortim a peu i ens dirigim pels carrerons del bonic poble en direcció a l’esglesia la passem i trobem marques del cami circular que fa la volta als mallos, seguim en direcció a les parets un cop sota les parets anem a buscar el mallo frechín visible desde el aparcament(10 minuts).

Equipament: Equipada en la seva totalitat amb parabolts, les reunions no son rapelables tot i que hi ha alguna a la part d’abaix amb alguna anella.

Material: 13 cintes expres i alguna baga per llaçar un merlet(prescindible).

Orientació: Sud

Descripció de la via:

Veureu que en algun moment la graduació de la ressenya no s’avé amb la descripció dels llargs, però es el que ens ha semblat a nosaltres.

Llarg 1  (30 m, 6a): La via queda a l’esquerra de la sanz, el primer parabolt esta a uns 8 metres de terra però fins allà es fàcil, al lloro avans de xapar el primer parabolt que la roca  esta una mica trencada després bona fins la R, avans d’arrivar a la R tenim el pas més dificil del llarg.

Jo entrant a la R1

Llarg 2 (25 m, V+/6a): Sortim recte amunt en tendencia a la dreta, hi ha un moment a mig llarg que trobem un mur difícil i recte no veurem parabolts, aquí anem a l’esquerra gairabé horitzontal i ja veureu alguna xapa que us guiara, més tart torna a la dreta per entrar a la R. Llarg guapo.

Jaume al segon llarg

Llarg 3 (25 m, 6a+): Anem serpentejant ara a la dreta ara a l’esquerra i a mig llarg trobem un mur desplomat, amb els parabolts molt propers facilment acerables, un cop passat aquest tram l’entrada a la reunio tampoc es fàcil, sobre romos i nyapes aquest tram tampoc es obligat, allà on hi ha el pas podem acerar.llarg guapo

Jaume al tercer llarg

Jo entrant a R3

Jo una mica més amunt

Llarg 4 (30 m, V+/6a): Surto de la R acerant com un animal, per després fer un dels flanqueig més bonics que recordo, despres recte amun, entrar a la reunio costa, hi ha uns passos fins i obligats, mai expo.llarg bonic.

Jo al principi del quart llarg

Jaume al quart llarg

Llarg 5 (20 m, 6a+): tres primeres xapes un pel desplomat amb bona pressa despres flanqueig a la dreta i entrem a la R, llarg guapo.

Jaume al cinqué llarg

Llarg 6 (30m, V+): Llarg obligat, molt bonic, aquí en algun moment he llaçat un bolo, anar seguint els parabolts no sempre a la seva vertical, anar serpentejant buscant el camí més facil.

jo al sisé llarg

Jaume al sisé llarg aquí podeu veure un bolo llaçat

Llarg 7 (12m 6a): curt però rabios, vertical sobre pressa petita.

Jo al seté llarg

Llarg 8 (35m 6a+): Llarg clau de la via i el més maco, surto d’un desplom i hem posso sobre l’espero, molt aeri, guapissim, a mig llarg trovo un pas obligat, tinc el parabolt als peus i per arribar al seguent hem queden dos metres, en aquest punt m’atreviria a dir que es 6a, però com que es la primera a Riglos potser es V+, bé, un cop passat el pas que hem fa suar la gota gorda!!! vaig pujant tot inflat de braços ja per terreny ja més facil(V+) fins que arribo a la R, quines sensacions més bones amb el buit als peus, buff!!!! quin llarg, m’ha deixat  amb molt bon regust.

Jo xapant la primera cinta del vuité llarg

Jo tres metres més amunt

Jaume arribant a la R8

Llarg 9 (10m , IV): Llarg de tramit per fer el cim, en aquest llarg la roca esta una mica trencada, sortim de la R cap a la dreta per despres seguir l’espero, fem reunio d’una sabina i un parabolt.

Jo sortint de la via

Descens: Bé, dir que nosaltres ens hem perdut, explicaré com hem baixat per si algu  es perd,sapiga una altre opció del tot no recomanable,jajaja.

Desde el cim del Mallo Frechín baixem en direcció a la paret que veiem davant pujem per aquest tot grimpant i anem a buscar el cim de la bisera, un cop aquí hem anat a l’esquerra a buscar un coll un cop al coll (fites) baixem , de seguida ens desviem a la dreta per uns corriols que semblen més de garrins que de persona, trobem un torrent sec, el seguim fins que quedem tallats per un tallat d’uns 25 metres, decidim fer un rapel d’una sabina  que miraculosament té unes bagues amb un maillon d’algu que també es deuria perdre, ja estem a la base dels Mallos ara anem a buscar el camí entre pedram i vegetació, un cop al camí pasem per davant del mallo pisón i ja som al poble, tot una aventura aquesta baixada que no us recomano. Al lloro si us passa com a nosaltres despres de les fites no anar avall aper una tartera hi ha un penjat d’uns 200 metres al final d’aquesta, ens vam fer un fart d’anar amu nt i avall, jajaja.

Un cop al poble de riglos trobem un amic del Jaume i ens comenta que ells han baixat de la bisera cap a la dreta i ens ha dit que estaba fitat i es força rapida, aquí queda dit, haurem de tornar per fer una altre via i descobrir la baixada bona, sap greu no poguer deixar clar aquest punt ja que es per mi una de les coses importants.

Etiquetas: , , ,

6 comentarios to “RIGLOS,Mallo frechín,via currucuclillo 230m 6a+(V+ obligat)”

1. Jaumegrimp Says:

Ei Miquel, fèia dies que no piulaves,però ha valgut la pena, un viote a Riglos, enhorabona!

• mikimiau Says:

gracies jaume, amb lo que hi ha per allà es queda una mica curt per ser un viote, però a nosaltres si que ens ho va semblar,jeje

2. Joan B Says:

Felicitats per l’escalada.

Riglos crea adicció, llastima que queda molt lluny per anar-hi amb un sol dia

Salut i a tibar

3. Mingo Says:

Enhorabona bona estrena a Riglos. Una que et recomano és l’esperó de l’Adamello, és una clàssica que potser no és tan difícil com la que vau fer, però és molt maca i si voleu empalmant amb la normal del Pison us permet fer aquest emblemàtic Mallo.

• mikimiau Says:

Joan B si que es molt per anar-hi en un sol dia, però va valdre la pena hi tornarem.
      Mingo he estat mirant la via que dius i pot ser una bona opcio per tornar-hi, ara només he de tornar a enganyar a algu,jeje.

4. Jordi R Says:

Bones Miki ara feia dies que no hem mirava el teu blog. Enhorabona per la via. Ja torno ha estar actiu!!! hehehehe!!! a veure quant quedem.

Anklata i Amunt sempre!!!