el coscollet,via indipitecus 500mts,6a+(6a obligat)

Bona via al coscollet, segona que fem de la zona, la via ha estat oberta amb un bon criteri,semiequipada, on caldra completar l’equipament a base de friends tascons i vagues, als llocs més dificils sempre estarem protegits per un parabolt o un clau, la via es una disfrutada, tot i que hi han llargs que demanen concentració, força i técnica,força obligats, però sempre amb posibilitat de protegir.

Aproximació:

Per arribar al coscollet en cotxe:

Al blog del xavi graner ho explica molt bé amb croquis de la zona http://photos1.blogger.com/blogger/1666/2796/1600/Coscollet.1.jpg

En cap moment us perdreu, un cop a Coll de Nargo agafar la carretera que va fins a Isona L-511, a dos km de Coll de Nargo us trobareu dos trencalls seguits a ma Esquerra que van a les masies, us els salteu i agafeu el següent trencall senyalitzat amb “ca l’Oliva”, passareu per davant de la casa trobareu una bifurcació i aneu a l’esquerra on creuareu un pont, a partir d’aquí aneu seguint indicacions amb Pals de fusta on posa Tossal del coscollet, un cop a dalt arribant ja veureu el cim del coscollet a ma esquerra, tram recte de la pista al final trobareu una corba a esquerres, avans d’aquesta aparcar,(no arribar al cim del coscollet) hi han restes d’una foguera al lloc.(1 hora desde que agafem el primer camí)

Desde l’aparcament a la via:

Desde on hem deixat el cotxe desfem un trocet de pista sense fer cap corva(uns 50 metres), fixar-se en el marge dret en sentit Coll de Nargo, hi ha una canal de baixada amb unes fites al seu inici(no es veuen gaire), la seguim, es salvatge, boscosa i dreta,arribem al final de la canal queda tallada i trobem un primer rapel de 35 metres, un segon de 25 i un tercer de 50 metres, aquest ultim bolat, un cop al terra, reseguim la paret per un corriol dret , amb terra solta i molta vegetacio puntxenta, quan estiguem a l’atura de la via neuronium(via feta anteriorment)trobem unes fites, i el corriol continua, continuem i en una canal de terra solta veiem una corda, pujem fins la base de la paret, i continuem caminant per la base seguint el corriol com uns 15 minuts més, ara pujant, planejant ,baixant fins que trobem una canal de pujada que seguim on un cop mallà trobem unes fites a peu de paret, una gran entosta forma un diedre, sobre una primera placa tombada, també hi ha una fletxa petita marcada a la paret, segons habiem lleguit algún blog, despres d’estar cinc minuts buscant-la l’hem trobat, estaba allà mateix però no es veu gens. (2 hores desde el cotxe fins a peu de via)

Orientació: sud-est

Material: hem portat joc de aliens del blau al taronja, joc de camalots 0,5 fins al 3,tascons,bagues per llaçar, i 15 cintes expres algunes extensibles, ho he utilitzat tot.

Equipació:Reunions equipades amb Claus i o parabolts, tirades semi-equipades amb claus parabolts i alguna baga.

Ressenya: la de l’indi, ens ha anat bé

coscollet_indy

La via:

Aquest cop no explico llarg per llarg,

la via es homogenia amb un grau de V- V+,tret d’algun llarg o tram puntual, bonica i lógica, hi han llargs molt però que molt bons i llargs guarros tipics de rostoll, a destacar sobretot llarg 5, el 4  el 6 i 13 també bons, també dir que el llarg 5 i 6 però sobretot el 5 son els llargs clau de la via, en el llarg 5 trobem una placa típica de franges sobre un calcari bonisim, al final del llarg, quan ja portem els braços ben inflats hi ha uns pasets fins i obligats per arribar a la reunio. En el llarg 5 desde el penultim parabolt fins a l’ultim hi ha un paset obligat de cambi de pesos sobre roca a controlar als peus, sempre ben protegit, dir que la via m’ha fet suar,i alhora he sortit amb un gran regust d’una gran classica, tot que que anava força just de grau per aquesta via l’he disfrutat moltissim.

hem empalmat algún llarg, el primer amb la meitat del segon fem reunio en un arbre sota un clau, la resta del segon amb el tercer, el 8 amb el nou.

Fotos:

la boira ens va absorvin

la boira ens va absorvin desde el segon rapel

Jo a llarg 4

Jota al final del llarg 8

Jo sortint del llarg 10

Tornada al cotxe:

Sortim a un llom, on ja veiem traça de pas entre la vegetació en sentit ascendent, de tant en tant trobem alguna fita, un cop guanyat un primer llom, ja veiem el cim del coscollet amb unes antenes i costrucció dalt del cim, anem fins al cim i continuem en la mateixa direcció fins trovar el cotxe.(1/2 hora)

Etiquetas: , ,

Una respuesta to “el coscollet,via indipitecus 500mts,6a+(6a obligat)”

1. Jaumegrimp Says:

Ara fèia dies que no sabiem res de tú, pe`ro veig que tornes amb ganes! enhorabona pel viote! al Coscollet no hi he anat encara però veig que aquesta via pot ser bona per conèixe’l.